Home » Ondernemersnieuws » evenementen » Zo word je niet vergeten na een evenement

Zo word je niet vergeten na een evenement

Geplaatst in: evenementen

De kans is groot dat jouw onderneming niet de enige is die zichzelf presenteert op een evenement. En naast andere ondernemingen is er ook nog het evenement zelf waar de bezoekers allerlei indrukken door op doen. Dus hoe zorg je er nu voor dat jouw onderneming wel onder de aandacht blijft en niet vergeten wordt na het evenement? We geven je een aantal handige tips.

  1. Houd je doelgroep nieuwsgierig
    Probeer niet alles meteen weg te geven tijdens het evenement maar maak de doelgroep nieuwsgierig zodat ze na het evenement nog aan jouw onderneming denken. Het ideale is natuurlijk de aankondiging van bijvoorbeeld een productlancering of kortingsactie, maar er zijn meer manieren om je doelgroep nieuwsgierig te houden. Zorg er hoe dan ook voor dat ze ook na het evenement nog een reden hebben om even terug te denken aan ‘dat ene’ dat jouw onderneming aankondigde.
  2. Werk met een give-away
    Werken met give-aways is (bijna) altijd succesvol. Niet alleen geef je de bezoekers van het evenement iets mee waar ze ook daadwerkelijk wat aan hebben; je zorgt er op deze manier ook voor dat je iedere keer dat dit voorwerp gebruikt wordt weer even onder de aandacht komt. Laat bijvoorbeeld een notitieblok bedrukken (misschien wel een van de meest gebruikte voorwerpen in huis) met logo en boodschap. Op deze manier denkt de persoon die deze give-away mee naar huis neemt regelmatig even aan je onderneming, en werk je ook nog eens aan je naamsbekendheid.
  3. Herhaal je boodschap
    Hoe vaker een ontvanger jouw boodschap tegenkomt, hoe groter de kans dat deze blijft hangen. Je kunt hier voor het evenement al mee beginnen. Stel allereerst vast wat jouw hoofdboodschap (en doel) voor het evenement is. Kondig je bijvoorbeeld een productlancering aan, begin dan weken (of zelfs maanden) van te voren al met de aankondiging van je aanwezigheid op het evenement. Werk met short copy als ‘binnenkort’ of ‘coming soon’ om de nieuwsgierigheid van de doelgroep te triggeren. Pak dit ook na het evenement op door de boodschap regelmatig te herhalen.
  4. Betrek de doelgroep
    Probeer een manier te vinden om je doelgroep zoveel mogelijk bij jouw boodschap en onderneming te betrekken. Vraag ze bijvoorbeeld om hun mening, of laat ze een stem uitbrengen op een bepaald design en houd ze later op de hoogte van de uiteindelijke keuze. Vind een unieke manier om jouw doelgroep tijdens en ook na het evenement bij jouw onderneming te betrekken, en houd de aandacht langer vast!