Home » Ondernemersnieuws » webwinkel » Zo word je als lokale ondernemer gevonden in Google

Zo word je als lokale ondernemer gevonden in Google

Geplaatst in: algemeen, webwinkel

Iedere stad en plaats heeft een veelvoud aan lokale ondernemers. Ze moeten het vooral van mond tot mond reclame hebben. Ze gebruiken ook veel offline marketing door te adverteren in lokale kranten en weekbladen. Het is ook goed voor ze om online gevonden te worden. Het biedt volop voordelen om hoger in Google gevonden te worden. Zeker als er concurrentie is in de stad of regio.

Onder de vinger

Voor alle vragen, aankopen en gedachtenkronkels gebruiken we tegenwoordig onze smartphone. Het is de smartphone en Google welke ons helpen om de lokale bakker te vinden, een kapsalon of goed restaurant. Het is daarom belangrijk om ook gevonden te worden in de zoekmachines. Wanneer een lokale ondernemer hier niet scoort is het een gemiste kans. De kans op extra klandizie wordt beperkt. Op de lange termijn kan hierdoor een bedrijf doodbloeden.

Wat is lokale SEO?

SEO is de Engelse afkorting voor Search Engine Optimisation. Het gaat hier dus om de lokale marketing in de zoekmachine. Eigenlijk gaat het om de zoekmachine posities die iemand heeft in de zoekmachines. Mensen zoeken op hotel Enschede, restaurant Den Bosch en ook op online marketing bureau  Alphen aan den Rijn. Door op deze zoekcombinaties gevonden te worden kan men sneller klanten maken. Door hoger in Google gevonden te worden ontstaan er meerdere voordelen. Ten eerste is het natuurlijk een kans om nieuwe klanten te krijgen die via Google op de site komen. Daarnaast wordt men als topbedrijf in de regio weggezet als men voorkomt bij de eerste drie posities in Google. De eerste plek geeft een psychologisch voordeel ten opzichte van de concurrentie.

Scoren met lokale zoekmachine marketing

Het is belangrijk om op de site de juiste teksten en content te plaatsen welke Google laten zien dat welke diensten in welke regio je verricht. Of natuurlijk welke producten je verkoopt. Het is goed om als lokale bakker ook de combinatie te maken met de regio of stad waarin men actief is. Op die manier kan de site gevonden worden op deze termen. Het is slim om meerdere pagina’s apart in te richten voor deze zoekwoorden combinaties. Daarnaast is het ook belangrijk om duidelijk de contactgegevens weer te geven op de website.

Google bedrijfsgegevens en maps

Zorg ook dat er een bedrijfspagina is bij Google. Door deze zo specifiek mogelijk in te vullen zal Google de pagina sneller weergeven. Het is dan bekend wie wat waar doet. Ook binnen Google maps is het handig om weergegeven te worden. Wat als men een tankstation zoekt binnen Google maps? Dan moet het lokale tankstation er natuurlijk opstaan.