» » » Wat zijn de voordelen van offline reclame?

Wat zijn de voordelen van offline reclame?

Geplaatst in: promotie & reclame | 0

In een wereld waar online adverteren centraal staat, krijgt offline reclame ineens steeds meer voordelen. De verspreiding van op maat gemaakt drukwerk wordt dan ook langzaamaan weer steeds populairder, merken professionele organisaties als Flyerzone. Offline reclame brengt dan ook veel voordelen met zich mee. Wat offline reclame nu zo uniek maakt in een online wereld, leggen we je hier uit.

Langdurige contactmomenten

De tijd waarin een ontvanger (of: lezer van je boodschap) daadwerkelijk indrukken op doet uit je communicatie, wordt steeds korter. Met de wijde wereld van het internet worden steeds meer promotionele berichten de wereld ingebracht, en wordt de ontvanger steeds blinder voor deze reclameboodschappen. In tegenstelling tot online reclame, heeft offline reclame langdurige contactmomenten met de doelgroep. Een juist geplaatste poster in een bushokje, laat al snel een langere indruk achter dan een korte pop-up tijdens het bezoeken van een website.

Specifiek bereik

Daarnaast kan offline reclame je een specifiek bereik bezorgen. Is je doelgroep bijvoorbeeld jonge, thuisblijvende moeders, dan is de kans groot dat deze met regelmaat in de supermarkt te vinden zijn. Hoewel er natuurlijk ook meerdere websites zijn waar je deze doelgroep wellicht tegenkomt, is het bereik in de supermarkt specifieker. Door je promotionele uitingen toe te spitsen op een specifieke doelgroep, kun je het bereik perfect in hand houden. Een advertentie over het openbaar vervoer bereikt zijn doelgroep perfect wanneer deze in bus of trein aanwezig is. Maar een korte pop-up of side-advertentie op de website van 9292ov.nl, zal sneller genegeerd worden.

Ontvangers selecteren

Een groot voordeel van offline reclame is het feit dat je zelf je ontvangers kan selecteren. Je bepaalt een specifiek bereik (bijvoorbeeld de jonge moeders in de supermarkt), en weet hierdoor precies wie je reclameboodschap ontvangt. Het selecteren van ontvangers is een stuk lastiger wanneer het gaat om online promotie. Je loopt namelijk heel wat doelgroepen mis wanneer je alleen gebruik maakt van promotie via het internet. Jonge kinderen en senioren zijn bijvoorbeeld niet vaak op het internet te vinden – en als zij nu net belangrijk onderdeel zijn van je doelgroep, loop je deze allemaal mis.

Hoog meeneem-gehalte

Ook andere promotionele uitingen zoals bijvoorbeeld flyers, brochures of visitekaartjes brengen specifieke voordelen met zich mee. Een uitgedeelde flyer kan bijvoorbeeld mee naar huis genomen worden, en later nog eens nagelezen worden. Hetzelfde geldt natuurlijk voor een intern magazine, een leuke brochure, of een uniek visitekaartje. Een internetadvertentie of een trending Facebook post gaat een stuk minder lang mee.

Deel dit artikel: