» » » Wat zijn de voordelen van een zakelijk telefoonabonnement voor je mobiel?

Wat zijn de voordelen van een zakelijk telefoonabonnement voor je mobiel?

Geplaatst in: algemeen | 0

Als er één ding belangrijk is in de zakenwereld, dan is het wel dat je goed bereikbaar bent. Niets ten nadele van email en andere communicatiemiddelen, maar een zakenman wil meteen antwoord op zijn vraag en pakt dus de telefoon.

Ben je zzp’er of heb je een eigen bedrijf met personeel, dan heb je er wellicht al eens over nagedacht of het handig voor jou is om een zakelijk abonnement voor je mobiele telefoon(s) af te sluiten. We zetten de voordelen voor je op een rijtje.

Belastingvoordeel

Het voordeel van een bedrijf hebben, is dat je btw kunt aftrekken. Dat geldt dus ook voor je telefoonabonnement. Gebruik je een privéabonnement ook zakelijk, dan kun je de btw aftrekken over het deel waarvoor je je telefoon voor zakelijke doeleinden hebt gebruikt. Dat betekent dat je dit moet gaan bijhouden en uitrekenen. Dat is een probleem dat je niet hebt wanneer je voor een zakelijk telefoonabonnement voor je mobiel kiest. Je mag dan alle btw aftrekken. Daarnaast kun je de kosten van je abonnement aftrekken van de belasting, omdat ervan uitgegaan wordt dat je je telefoonabonnement gebruikt voor zakelijk contact.

Meer service

We schreven het al, in de zakelijke wereld is bereikbaar zijn van levensbelang. Goede service is immers je visitekaartje. Niets verloopt de hele tijd volledig vlekkeloos, dus ook mobiele telefonie niet. Wanneer er iets misgaat waardoor je bereikbaarheid in het geding komt, wil je graag dat het probleem zo snel mogelijk opgelost wordt. Verschillende aanbieders van zakelijke mobiele telefoonabonnementen bieden de diensten van een aparte, professionelere helpdesk aan voor hun zakelijke klanten. Daarnaast geldt er bij zakelijke mobiele abonnementen dat een storing binnen 24 uur opgelost moet zijn. Een dergelijk ultimatum bestaat niet bij privéabonnementen. Ook bieden enkele providers de mogelijkheid om je mobiele abonnementen te integreren met je vaste telefoonabonnement, waardoor je ook onderweg bereikbaar bent op je vaste nummer. Er kleven dus verschillende praktische voordelen aan een zakelijk mobiele telefoonabonnement die je niet krijgt bij een privéabonnement.

Alles op één factuur

Heb je een bedrijf met personeel dat voor zakelijke doeleinden gebruik maakt van een mobiele telefoon? Dan zit je niet te wachten op declaraties van alle kanten. Dat is een probleem dat je kunt oplossen door je personeel te voorzien van een zakelijke telefoonabonnement voor de mobiele telefoon. Deze komen allemaal op één factuur te staan, en dat scheelt een hoop tijd aan administratie.

Sim only abonnement

Dan rest je nog wel bij een abonnement voor je telefoon afsluiten de keuze te maken tussen een toestel met abonnement, of een los toestel kopen en een sim only abonnement. Ervaring leert dat dat eerste vaak duurder uitpakt. Je krijgt niet de beste prijs voor het toestel, en ook niet voor je beltegoed en data. Misschien heb je geen toestel(len) nodig, en wil je gebruik maken van al aanwezige mobiele telefoons. Dan heb je enkele een sim only abonnement nodig. Koop je dan toch een los toestel, dan heb je zelf in de hand hoeveel je daaraan besteedt. Je kunt gaan voor een toestel die prima voldoet, maar niet het allernieuwste model is. Of je kiest voor een refurbished iPhone, een opgelapt toestel dat prima werkt, maar een stuk minder kost dan een nieuwe iPhone. Daarna kun je dan sim only abonnementen vergelijken, en kiezen welke de beste zakelijke service biedt en de gunstigste tarieven hanteert. Hoe groot de bundel wordt bepaal je natuurlijk helemaal zelf.

 

 

 

 

Deel dit artikel: