Home » Ondernemersnieuws » marketing, pr & reclame » Wat kunnen pennen met logo doen voor het imago van jouw bedrijf?

Wat kunnen pennen met logo doen voor het imago van jouw bedrijf?

Geplaatst in: marketing, pr & reclame

Er bestaan verschillende manier om aan de naamsbekendheid en het imago van je bedrijf te werken. De eerste daarvan is simpelweg door klanten tevreden te stellen en net dat stapje extra te zetten dat jouw concurrenten niet zetten. Maar als je wilt groeien, is mond tot mond reclame wellicht te beperkt. Om meer mensen bewust te laten worden van jouw onderneming, kun je geschenken uitdelen die voorzien zijn van jouw bedrijfslogo. Doe je het goed, bijvoorbeeld door goede pennen met logo uit de delen, dan is dit gunstig voor zowel je naamsbekendheid als het imago van je bedrijf.

Waarom pennen laten bedrukken?

Natuurlijk zijn er veel meer artikelen die je van jouw bedrijfslogo zou kunnen voorzien. Een aansteker bedrukken met logo is bijvoorbeeld een goed idee wanneer je je richt op een doelgroep waar veel rokers bij horen. Dan wordt jouw aansteker verschillende malen per dag tevoorschijn gehaald en wordt men dus vaak herinnerd aan jouw bedrijf, dat die fijne aansteker geschonken heeft. Een groeiend percentage van de Nederlandse bevolking rookt echter niet, en dan heeft een aansteker weinig meerwaarde. Andere artikelen als petten en t-shirts worden minder gretig gebruikt dan pennen, omdat men te modebewust is iets aan te trekken of op te doen waar een bedrijfslogo op staat. Nuttige gebruiksproducten als rugtassen en paraplu’s die mensen wel graag willen hebben zijn een stuk duurder, waardoor je met het beschikbare budget minder mensen kunt bereiken.

Een goede pen is een geschenk uit de hemel

Een pen is een voorwerp waar we altijd naar op zoek zijn, maar vaak niet kunnen vinden, of in ieder geval geen werkende kunnen vinden. Jouw pen kan daarom de redding in nood zijn en op die manier waardevol zijn. Dat komt het imago van je bedrijf ten goede, want jij hebt die handige pen aangeboden. De voorwaarde is daarbij wel expliciet dat jouw pen ook werkt op het moment dat hij nodig is. Investeer je in goede pennen, dan is dit positief voor het imago van je bedrijf. Investeer in je slechte, goedkope pennen, dan heb jij die pen die nooit fatsoenlijk schrijft gegeven. In het slechtste geval belandt die pen dan al snel in de prullenbak en wordt men niet meer herinnerd aan jouw bedrijf. Dan is het einde promotie, en dat is zonde van de investering.

Geef een relatie zijn toekomstige favoriete pen

Goede balpennen met logo hoeven niet duur te zijn en zijn de beste keuze wanneer je op grote schaal bedrukte pennen wilt uitdelen. Beter nog voor je imago is het schenken van luxe pennen waar je logo op smaakvolle wijze in verwerkt zit, maar omdat dit aanzienlijk meer zal kosten is het vooral een optie wanneer je op kleine schaal relatiegeschenken wilt uitdelen. Jouw luxe pen kan dan wel iemands favoriete pen worden omdat hij fijn schrijft en de gebruiker er goede sier mee kan maken. Dan gaat de pen bij iemands vaste inventaris horen en komt hij bijvoorbeeld in zakelijke omgevingen tevoorschijn tijdens meetings. Het luxe imago dat je daarmee creëert is uitstekende promotie voor jouw onderneming.