Home » Ondernemersnieuws » ICT » Waarom stappen steeds meer bedrijven over op bellen via internet?

Waarom stappen steeds meer bedrijven over op bellen via internet?

Geplaatst in: ICT, telefonie

Het internet heeft onze wereld enorm veranderd, en zal dit ook in de toekomst blijven doen. Een wereld zonder internet is bijna niet meer voor te stellen, het internet is zelfs zo belangrijk en groot geworden dat we in veel gevallen nauwelijks meer in de gaten hebben waar we het allemaal voor gebruiken.

We gebruiken het internet steeds vaker

Toen het internet aan het einde van de vorige eeuw werd geïntroduceerd, konden maar weinig mensen zien aankomen in welke enorme mate het ons leven zou veranderen. In eerste instantie was het dan ook leuk, en handig, maar meer ook niet. Het gaf ons mogelijkheden om veel informatie op te zoeken, om snel met elkaar te communiceren via e-mail. De wereld werd er al snel een stuk kleiner door, want ook een berichtje aan iemand die aan de andere kant van de wereld woonde was via e-mail, en later via chat, in een handomdraai verstuurd. Het internet gaf ons vooral een nieuwe manier van communiceren, van informatie tot ons nemen.

In de loop der jaren is er echter veel veranderd, en zijn niet alleen wij maar ook de apparaten die we dagelijks gebruiken steeds meer online. Wie had gedacht dat we, dankzij het internet, een apparaat in onze huiskamers zouden krijgen waar we tegen konden praten om bijvoorbeeld een muziekje op te zetten of zelfs boodschappen te bestellen? Wie zag aankomen dat er lampen zouden worden geïntroduceerd die vanzelf aan gingen als je je straat in reed? Een verwarming die je ‘aan ziet komen’ en het huis alvast verwarmt voor je er bent? Allemaal toepassingen waar we steeds meer aan gewend raken, en waarin het internet een hele grote rol speelt. Het internet is er altijd, overal, en heeft ons leven ongemerkt flink veranderd.

Ook de telefonie verandert

Niet alleen in het dagelijkse leven van consumenten speelt het internet een grote rol, ook bedrijven hebben zich in hoog tempo moeten aanpassen aan alle mogelijkheden die ‘online zijn’ hen heeft gegeven. Door de komst van het internet is het voor veel bedrijven veel gemakkelijker geworden om in het hele land, of zelfs de hele wereld actief te zijn. Een belangrijke rol is hierbij weggelegd voor bellen via internet. Niet langer hoeft de telefoon op een vaste plek, daar waar de aansluiting zich bevindt, te worden opgenomen. Bij bellen via internet worden inkomende gesprekken via een telefooncentrale veelal automatisch doorgeschakeld naar het toestel en de medewerker die het betreffende belletje op dat moment het best kan beantwoorden. Dit geeft bedrijven de mogelijkheid om in grotere gebieden actief te zijn en vele malen efficiënter te werken.