Home » Ondernemersnieuws » algemeen » Waarom je linkbuilding beter kan uitbesteden

Waarom je linkbuilding beter kan uitbesteden

Geplaatst in: algemeen, websites, webwinkel

In onze huidige maatschappij geldt voor elke ondernemer hetzelfde: een bedrijfswebsite is onmisbaar en bepaalt sterk je succes. Tegenwoordig keren de meeste mensen en bedrijven naar het internet om deals te sluiten, samenwerkingen aan te gaan en producten of diensten te kopen. Een website moet je dan ook zien als je visitekaartje. Jouw website moet toegankelijk zijn en snel laten zien waar jouw bedrijf voor staat. Ook moet het interesse vasthouden en prettig zijn om in te navigeren. Dit zijn een aantal eisen waar een goede website aan voldoet. Maar om hier de vruchten van de kunnen plukken, moeten potentiële klanten natuurlijk wel eerst je website kunnen vinden. Wanneer je website ergens op de vijfde pagina van Google verborgen staat, heb je weinig kans dat er bezoekers in je webshop langskomen. De ondernemers die hiervan op de hoogte zijn, spelen hierop in om ervoor te zorgen dat zij makkelijker vindbaar zijn. Onder andere door middel van linkbuilding. Een goede tactiek, maar niet eenvoudig. Dit is te danken aan de hoge online concurrentie en de veranderende regels van Google. Maar wat houdt linkbuilding dan precies in?

Linkbuilding? Wat is dat eigenlijk?

Linkbuilding is een SEO (search engine optimization) techniek die ervoor zorgt dat Google jouw website een hogere autoriteit toekent. En websites met een hoge autoriteit verdienen een plekje hoog in de zoekresultaten. De techniek houdt simpel gezegd in dat er links worden verzameld die naar jouw website leiden. Deze links kunnen geplaatst worden op andere plekken in je site, maar zeker ook op andere websites. Denk hierbij aan blogs, andere webshops of informatieve websites. Het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit wat de vorm van de site is. Er zijn wel genoeg andere criteria waar de site aan moet voldoen om voor een goede backlink te kunnen zorgen. Zo is het erg belangrijk dat de content relevant is ten opzichte van jouw eigen content. Verkoop je sportaccessoires? Dan ga jij dus opzoek naar websites die content hebben die te maken hebben met sport. De link die wordt geplaatst wordt als een soort aanbeveling gezien. Wordt deze aanbeveling voor jouw sportwinkel gedaan door een site die zonneweringen of grasmaaiers verkoopt, dan kan je verwachten dat de aanbeveling niet aanslaat bij bezoekers of Google. Als je dan een site hebt gevonden met relevante content ben je er nog niet. Het is ook van groot belang dat de content ook van goede kwaliteit is.

Linkbuilding uitbesteden

Naast relevantie, kwaliteit en autoriteit zijn er nog veel meer aspecten waar Google naar kijkt bij het beoordelen van je linkprofiel en je website. Er zijn dus veel dingen om rekening mee te houden als je goede backlinks wilt verzamelen en wilt stijgen in de zoekresultaten. Wanneer je iets over het hoofd ziet of net niet op de goede manier aanpakt, kan dit averechtse resultaten tot gevolg hebben. In het ergste geval kan Google zelfs een straf uitdelen. Wanneer Google ziet dat jij je niet volledig aan de kwaliteitsrichtlijnen hebt gehouden, zal je website plots flink dalen in de resultaten van de zoekmachine. Het maakt voor Google helaas niks uit of dit met opzet gebeurt of niet. Van zo’n straf herstellen gaat moeizaam en kost erg veel tijd. Voor mensen die weinig verstand van linkbuilding hebben, is het een tijdrovende klus. En je wil natuurlijk niet het risico lopen om een straf van Google te ontvangen. Het is daarom sterk aan te raden om linkbuilding uit te besteden.

Winnen met Webton

Webton is een webdesign bedrijf dat al ruim 20 jaar klanten helpt bij het maken, onderhouden en vindbaar maken van websites. Een team met ervaren en enthousiaste specialisten weten voor elke klant en situatie de beste linkbuilding strategieën. Zij zijn namelijk altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen linkbuilding. Dit heeft al voor meer dan 140 klanten zijn vruchten afgeworpen. Je kan daarnaast bij Webton rekenen op transparantie, prettige communicatie met het streven naar een langdurige en laagdrempelige samenwerking. Je bent altijd welkom om bij op locatie langs te komen of om contact op te nemen. Samen kunnen jullie dan kijken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen en misschien Webton straks samen met jou aan de strategie die jouw bedrijf boven je verwachtingen uit laat groeien!