Home » Ondernemersnieuws » websites » Waarom heeft mijn website zo weinig bezoekers?

Waarom heeft mijn website zo weinig bezoekers?

Geplaatst in: websites

Het kan iedereen overkomen. Je laat een prachtige website bouwen voor je bedrijf. Eentje waar je goed op kan vertellen wat je precies doet. Hoe klanten je kunnen bereiken. Je laat er referenties op terugkomen, toont er recent werk. Precies zoals je dat zou willen, een mooi uithangbord. Dat echter helaas door vrijwel niemand gezien wordt. Die mooie, dure site, weet nauwelijks bezoekers te trekken. Zonde! Maar wat doe je eraan?

Die mensen komen niet vanzelf

Zet je een uithangbord in een drukke winkelstraat neer, dan zien mensen het vanzelf. Ze lopen er tenslotte toch al langs. De kans is groot dat je mooie bord aardig wat mensen naar binnen zal lokken. Zet je datzelfde bord echter in een rustige straat met nauwelijks mensen neer, dan zal je er weinig bezoekers mee trekken. Als er niemand langsloopt, zal er tenslotte ook niemand zijn die het bord ziet, erdoor geïnteresseerd raakt in wat je verkoopt en naar binnen stapt.

Zo gaat het eigenlijk ook op internet. Ook al is je uithangbord, je website in dit geval, nog zo mooi, mensen lopen er niet zomaar tegenaan. Je zal ervoor moeten zorgen dat mensen hem zien, door op de juiste plekken aanwezig te zijn. Daar zijn waar de mensen komen, en dan het liefst op een zichtbare plek. Zoekmachines spelen daarin een steeds grotere rol. Met het ontelbare aantal websites dat we kennen, is een zoekmachine voor vrijwel iedereen het uitgangspunt bij een bezoekje aan het wereldwijde web. Ben je hier niet goed zichtbaar, dan is de kans op veel bezoekers op je website bijzonder klein.

Zorg voor de juiste links

Frustrerend is het, als je een prachtige site hebt maar niemand weet hem te vinden. Waarom geven de zoekmachines je site niet wat hoger in de resultaten weer als mensen een relevante zoekterm invoeren?

Dat heeft alles te maken met de algoritmes die deze zoekmachines gebruiken. Simpelweg een goede site hebben is niet meer genoeg. Op deze site moet je de juiste woorden gebruiken om in de resultaten van zoekmachines naar boven te komen. Daarnaast is linkbuilding belangrijk. Hiermee zorg je ervoor dat er op andere websites op relevante woorden naar jouw site wordt verwezen. Een specialistisch klusje, dat aardig wat analyse en kennis nodig heeft. Daarom zien we de meeste bedrijven hun linkbuilding uitbesteden aan partijen die hier echt verstand van hebben. Zij weten precies waar ze de voor jou beste links moeten plaatsen, en zo jouw plekje in de zoekmachines kunnen verbeteren. Zo krijgt je mooie site toch nog de hoeveelheid bezoekers die hij verdient.