Home » Ondernemersnieuws » marketing, pr & reclame » Waarom flyeren nog steeds effectief kan zijn

Waarom flyeren nog steeds effectief kan zijn

Geplaatst in: marketing, pr & reclame

Een goede marketing is natuurlijk van levensbelang om je onderneming draaiende te houden. Maar met de ontelbare manieren waarop het tegenwoordig mogelijk is om je onderneming te promoten, zie je soms door de bomen het bos niet meer. Facebook campagnes, Google adwords en andere online marketing middelen worden actief gebruikt: en de traditionele offline marketing verdwijnt steeds meer naar de achtergrond. Ontzettend zonde, want traditionele marketingmiddelen als flyers zijn ontzettend effectief. Waarom, dat vertellen we je graag!

  1. Lage kosten
    Je kunt ontzettend goedkoop flyers drukken in grote oplagen om deze vervolgens waar en wanneer je wilt te verspreiden. De kosten van het drukken van flyers zijn vergelijkbaar met die van een goede Facebook campagne: maar je bereikt er direct de doelgroep mee die je ook daadwerkelijk aan wilt spreken.
  2. De ideale combinatie
    Het is juist de combinatie van online en offline marketingmiddelen die ervoor zorgt dat jouw onderneming en boodschap onthouden worden. Een enkele Adwords campagne kan de aandacht trekken, maar je houdt de aandacht pas vast wanneer je deze boodschap in de fysieke wereld herhaald. En laten flyers daar nu bij uitstek geschikt voor zijn!
  3. Overal aanwezig
    Niet alleen ben je met een combinatie van online en offline overal aanwezig; je kunt ook nog eens op specifieke locaties aanwezig zijn die jouw doelgroep regelmatig bezoekt. De supermarkt bijvoorbeeld, een concert of een andere locatie waarvan jij weet dat je doelgroep hier regelmatig komt. Op deze manier bereik je exact de doelgroep die je wilt bereiken.
  4. Hoog meeneem gehalte
    In tegenstelling tot een online campagne is een traditioneel marketingmiddel als een flyer iets wat de ontvanger ook daadwerkelijk in de handen kan pakken en vervolgens mee naar huis kan nemen. Zo zorg je ervoor dat de boodschap mogelijk langer onthouden wordt, en dat het bereik ineens een stuk groter wordt.
  5. Veel informatie geven
    Waar de aandachtsspanne online vaak erg kort is, is deze in de fysieke wereld net wat langer. Dit betekent niet alleen dat de ontvanger meer tijd heeft om jouw boodschap tot zich te nemen, maar ook dat je meer informatie kwijt kunt. Een flyer van een evenement kan bijvoorbeeld de noodzakelijke informatie bevatten, maar ook een mooi verhaal op de achterkant van de flyer dat de boodschap net wat aantrekkelijker maakt.

Zoals je ziet kan juist de combinatie van online marketing en traditionele marketing zoals flyers ontzettend veel voordeel en groot bereik opleveren!