Home » Ondernemersnieuws » webwinkel » Vijf tips die van jouw webwinkel een succes maken

Vijf tips die van jouw webwinkel een succes maken

Geplaatst in: webwinkel 0

Garanties dat je webwinkel een succes wordt en blijft zijn niet te geven. Met onderstaande tips maak je de kans echter wel een stuk groter.

Zorg voor een goede site

Een heel belangrijke: zorg voor een goede site. Eentje waar mensen makkelijk de weg kunnen vinden en die de sfeer uitstraalt die jij voor ogen hebt. Een goed pakket om een webwinkel mee samen te stellen is Magento 2. Als je dit combineert met Magento 2 hosting, weet je ook nog eens zeker dat je webwinkel goed bereikbaar is en blijft. Een klant die iets bij je wil kopen maar voor een gesloten deur, in dit geval een onbereikbare site komt te staan zie je tenslotte nooit meer terug.

Kom je beloftes na

Beloof je bestellingen altijd binnen 24 uur te verzenden? Altijd binnen 1 werkdag op een e-mail te reageren? Doe dit dan ook! Weet je dat je deze beloftes niet kunt nakomen dan is het beter om de beloftes aan te passen. Mensen willen duidelijkheid en zoeken naar betrouwbaarheid. Houd jij je niet aan je beloftes, dan is de kans groot dat ze verder zoeken naar iemand die dit wel kan bieden.

Wees goed bereikbaar

Door te kiezen voor een Magento host zorg je ervoor dat je site goed bereikbaar is. Zorg er daarnaast voor dat ook jij goed bereikbaar bent. Klanten vinden het prettig als ze op verschillende manieren contact met je kunnen opnemen, bijvoorbeeld zowel per telefoon als e-mail. Vermeld op je site duidelijk op welke momenten je bereikbaar bent of binnen welke termijn je een e-mail zal beantwoorden, en houd je hier ook aan.

Wees uniek

Heb je een hele leuke webwinkel gezien met een specifiek aanbod en denk je ‘dat ga ik ook doen!’? Niet doen. Die winkel is er tenslotte al, zodat je zeker weet dat je direct met concurrentie te maken krijgt. Zoek liever naar iets unieks, iets dat er nog niet of nauwelijks is, en waarmee je je kunt onderscheiden. Tenzij je heel zeker weet dat jij het veel beter kunt dan de webwinkels die nu al bieden wat jij in gedachten hebt natuurlijk…

Ga voor de persoonlijke touch

Bij het starten van je webwinkel was je waarschijnlijk niet van plan om ooit de grootste te worden. Dat hoeft ook niet, opboksen tegen de grote webwinkelreuzen is als webshop nauwelijks te doen. Hoe je ervoor zorgt dat jouw klanten je, ook zonder groots marketingbudget, niet snel zullen vergeten? Wees persoonlijk! Voeg een handgeschreven kaartje toe, bijvoorbeeld. Iets dat een hele grote webwinkel je vanwege hun grote volumes niet na kan doen, en jou een streepje voor geeft bij klanten die wel van persoonlijke aandacht houden.

 

Deel dit artikel: