Adwords voor dienstverlenende bedrijven is in de laatste jaren een stuk populairder geworden. Dit komt doordat het vaak lastig en tijdrovend is om je website zo vakkundig te maken dat Google deze bovenaan in de zoeklijsten zet. Bedrijven kiezen er dan ook steeds vaker voor om adwords in te zetten om hun website toch zichtbaar te maken. Wil jij dit ook gaan doen? Met deze 5 tips helpen we je graag verder!
1. Zet adwords op de juiste manier op
Een adwords expert weet precies hoe je jouw adwords strategie inzet om de beste resultaten te behalen. Ga jij voor het eerst hiermee aan de slag, dan kost je dit dus wat tijd. Voor iedere euro die u besteed aan het gebruiken van een advertentie op Google wilt u rendement zien. Verdiep je in de verschillende mogelijkheden en kies wat het beste bij jouw bedrijf past. Bedenk bijvoorbeeld goed welke zoekwoorden je inzet en welke landingspagina’s je gebruikt. De kosten per klik kunnen dan best meevallen. Het opzetten van een goede strategie is belangrijk en zal het behalen van je doel een stuk makkelijker maken.
2. Hou de kosten per klik zo laag mogelijk
Je betaalt voor kosten per klik. Iedere keer als iemand op jouw advertentie klikt betaal je daar dus voor. De specifieke kosten hangt af van de branche waarin je werkt en welke zoektermen je gebruikt. Als je een unieke dienst verkoopt is de kans klein dat je een enorme prijs per klik betaalt. Speel dus met het inzetten van verschillende soorten zoektermen. Dit kan adwords voor dienstverlenende bedrijven een stuk voordeliger maken.
3. Pas de titel en omschrijving aan de potentiële klant aan
Wanneer je adwords inzet wil je hiermee meer mensen naar je website krijgen. Ken je doelgroep dan ook goed! Weet wanneer zij op de advertentie zullen klikken. Een goede titel en omschrijving zijn dan ook cruciaal. Een adwords professional kan je laten zien hoe je dit het beste kunt doen.
4. Bepaal de beste landingspagina
Bij het maken van je website heb je er hopelijk goed over nagedacht over hoe de bezoeker over de website geleid wordt. Zorg er dan ook voor dat de landingspagina die je met adwords gebruikt hierop aansluit. Laat bezoekers bijvoorbeeld niet meteen op je dienstenpagina terecht komen, maar hier via je blog heen laten gaan. Deze vorm van marketing werkt vaak efficiënter, omdat je eerst de interesse van de klant wekt en pas daarna de vraag om een dienst af te nemen stelt.
5. Besteed adwords uit
Kom je er niet uit met adwords of kost het je teveel tijd? Schakel dan een google adwords specialist in. Hij of zij heeft de juiste ervaring en kennis om in korte tijd een goede advertentie voor jou klaar te zetten. Het is vaak ook een stuk voordeliger, omdat hij of zij precies weet wat wel en niet zal werken. Op gmu.online vind je de juiste adwords professional die jou binnen een korte tijd op weg kan helpen.
We hopen dat deze tips kunnen bijdragen aan een goede Google adwords inzet om meer doelgerichte bezoekers te krijgen op je website. Meer bezoekers betekent meer verkoop!