Home » Ondernemersnieuws » marketing, pr & reclame » Top 5 van stickers voor bedrijven

Top 5 van stickers voor bedrijven

Geplaatst in: marketing, pr & reclame

Stickers; je komt ze overal tegen. Toch zal je er niet altijd bij stil staan waarvoor je ze allemaal kunt gebruiken. Veel stickers worden door bedrijven gebruikt. In dit blog worden vijf stickers op een rij gezet die veel bedrijfsmatig gebruikt worden.  

Nummer 1: logostickers

De meeste bedrijven laten stickers drukken met hun logo daarop. Op zich niet zo gek, aangezien je logostickers voor allerlei doeleinden kunt gebruiken. Van reclame maken tot informatie geven. Vaak wordt ook de bedrijfsnaam vermeld. Andere informatie die je tegenkomt op logostickers zijn telefoonnummer, website URL, en adres. Soms voegen bedrijven ook een slogan toe.

Logostickers kun je zelf ergens opplakken, maar je kunt ze ook weggeven. Voor het uitdelen in openbare ruimtes heb je wel vaak een vergunning nodig. Geef je ze echter weg aan relaties en/of (potentiële) klanten, dan heb je daar niet mee te maken. Als je op deze manier je bedrijf wil promoten is het ontwerp ook belangrijk. Als je sticker er gelikt uitziet, zullen mensen deze sneller ergens opplakken dan als het een saaie sticker is.

Nummer 2: autostickers

Heb je een of meerdere bedrijfsauto’s? Dan is dat de ideale manier om je onderneming onder de aandacht te brengen. Wel zijn er een aantal regels waaraan je je moet houden. Zo mag je niet je hele auto volplakken met stickers als deze het zicht van de bestuurder daarmee belemmeren. Op de website van het Openbaar Ministerie je daar meer informatie over.
Ook kan het zijn dat in jouw gemeente stickers op de auto onder buitenreclame vallen. In de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van je gemeente is vastgelegd wat wel en niet mag en of je een vergunning nodig hebt.

Nummer 3: raamstickers

Raamstickers kun je gebruiken voor promotie of om informatie te geven. Zo kun je met stickers op de ramen van je pand je bedrijfsnaam en/of je openingstijden aangeven. Daarnaast zie je op bedrijfspanden veel raamstickers waarmee aangegeven wordt dat het pand beveiligd is.
Winkeliers maken ook veel gebruik van raamstickers om hun acties onder de aandacht te brengen van het winkelend publiek. Net als bij andere vormen van buitenreclame gelden ook hier vaak een aantal regels, die je terug vindt in de APV.

 

Nummer 4: productetiketten

Op producten die verkocht worden moet een etiket zitten met daarop informatie over het product en de houdbaarheidsdatum. Ook wordt er vaak een barcode toegevoegd, zodat het product gescand kan worden bij de kassa. Je kunt deze informatie rechtstreeks op de verpakking printen, zoals bij veel kartonnen verpakkingen gebeurt. Zit je product in glas, plastic of blik? Dan zie je dat er vaak gekozen wordt voor stickers van papier of vinyl. Moet je een grote hoeveelheid stickers plakken? Laat je stickers op een rol leveren. Dat maakt het plakken makkelijker en de rollen passen ook in etiketteermachines, zodat je ze machinaal kunt verwerken.

Nummer 5: machinestickers

De naam machinestickers geeft al aan waar deze stickers veel voor gebruikt worden. Al zie je deze stickers niet alleen op machines, maar ook op apparaten zoals cv-ketels, gereedschap en in auto’s. Met deze stickers kan allerlei informatie gegeven worden. Bijvoorbeeld:

  • het bouwjaar;
  • het type nummer;
  • het serienummer;
  • de producent;
  • dat het voldoet aan eisen zoals CE of NEN;
  • hoe het apparaat werkt;
  • welke veiligheidseisen er gelden (zoals bijvoorbeeld het dragen van gehoorbescherming);
  • waar de noodstop zit;
  • wanneer het voor het laatst gekeurd is;
  • wanneer er een onderhoudsbeurt geweest is en welke werkzaamheden er zijn verricht;
  • welk nummer gebeld kan worden bij een storing.

Deze stickers zijn vooral functioneel en zijn qua ontwerp vaak wat saaier dan stickers die gebruikt worden voor promotionele doeleinden. Toch zie je dat veel bedrijven wel hun logo en bedrijfsnaam er op zetten met eventueel hun adresgegevens. Dit is niet alleen handig voor de gebruiker, maar zo maak je ongemerkt ook reclame.