U hebt besloten om op de beurs te staan. Kennis van marketing en verkoop is geen probleem, u heeft de juiste mensen voor op de stand en de strategie is al uitgewerkt. U weet zeker dat uw doelgroep een bezoek brengt aan deze beurs , het promotiemateriaal is klaar, het budget is geregeld en de beurs moet dus wel een succes worden. Echter zijn er toch nog een aantal aandachtspunten die u niet uit het ook mag verliezen. Wij hebben deze tips voor u op een rijtje gezet.
Standbouw, let op details
Kies uw standbouwer zorgvuldig uit en ga niet direct voor de goedkoopste optie. Het is belangrijk dat de standbouwer rekening houdt met uw wensen en ideeën en alles bespreekbaar maakt. Beslis niet aan de hand van een 2D tekening, maar laat een 3D ontwerp volledig uitwerken, zodat u zeker weet dat u helemaal tevreden bent over het ontwerp.
Zorg dat uw standbouwer overal aan denkt. Niet alleen de stand zelf hoort bij de standbouw, maar een goede standbouwer denkt ook aan de kleine dingen. Een koffiezetapparaat, een stofzuiger en eventueel een afgesloten plek om de spullen van uw personeel in op te bergen. Wilt u echt nergens meer aan hoeven te denken, ga dan voor een complete stand, inclusief details.
Catering maakt van de borrel een succes
Sommige beursorganisaties bieden zelf een catering aan, maar meestal zult u dit zelf moeten regelen. Organiseert u een borrel tijdens de beurs, laat dan alles verzorgen door een kwalitatieve cateraar. Niets is zo erg als slechte hapjes die niet bij uw bedrijf passen, plastic borden of koud eten. Catering kan ervoor zorgen dat de borrel een groot succes wordt. Laat u goed adviseren over de soorten hapjes. Sushi kan misschien wel hip zijn, maar past het ook bij uw bedrijf?
Vergeet tenslotte uw eigen personeel niet. Ook zij hebben recht op een lunch en eventueel op avondeten. Eetbonnen zijn een oplossing, maar bij een grote stand met veel personeel is catering vaak een betere oplossing.
Naambadges die het verschil maken
Naambadges zijn klein, maar kunnen wel degelijk het verschil maken! U kent het wel, aan de naambadges wordt als allerlaatste gedacht, waardoor ze nog even snel voor de beurs uitgeprint en opgespeld worden. Het uitgeprinte kaartje wordt in een doorzichtige standaard badge gestopt, die u na de beurs niet meer terug ziet en de volgende keer weer opnieuw kunt bestellen.
Geen ideale situatie. Zeker niet als u zich bedenkt dat naambadges het verschil kunnen maken. Een vast naamplaatje voor uw personeel schept vertrouwen en vergemakkelijkt het leggen van contact. De naam wordt beter onthouden bij het voorstellen, het is klantvriendelijk en naar wens wordt de functie direct duidelijk. Een naambadge kan het succes van de beurs dus vergroten, omdat er gemakkelijker contact gelegd wordt met potentiële klanten en uw bedrijf veel meer professionaliteit uitstraalt.
Het laten maken van eigen naambadges is na enkele keren al voordeliger dan telkens nieuwe simpele naambadges bestellen. Waarom zou u wel voor uw personeel persoonlijke visitekaartjes bestellen, maar geen persoonlijke naambadge? Een eigen naambadge gaat lang mee, kan voor iedere gelegenheid gebruikt worden en wordt immers veel vaker direct gezien dan een visitekaartje die meegegeven moet worden.
Representatieve kleding
Ten slotte is representatieve kleding nog een punt om bij stil te staan. Uw personeel kan nog zo goed zijn in marketing en sales, maar het oog doet ook wat. U kunt bedrijfskleding bestellen, waardoor het personeel op uw stand allemaal dezelfde kleding draagt, maar vaak wordt het personeel verteld ‘net gekleed’ te gaan. Natuurlijk wordt dit door iedereen anders geïnterpreteerd en kunt u dan te korte rokjes, laarzen onder kokerrokken, ongestreken overhemden en ongepoetste schoenen verwachten. Ben dus altijd duidelijk in de kleding- (en haar)voorschriften.
Zorg altijd dat alles bij uw bedrijf en product of dienst past en dat alles één uitstraling heeft. Met uw voorbereiding en deze aandachtspunten moet de beurs wel een succes worden.