Home » Ondernemersnieuws » marketing, pr & reclame » Tasjes bedrukken vergroot je naamsbekendheid

Tasjes bedrukken vergroot je naamsbekendheid

Geplaatst in: marketing, pr & reclame

Er zijn natuurlijk allerlei manieren om jouw naamsbekendheid te vergroten. Je kunt leuke give-aways bedenken, flyers uitdelen, posters ophangen of online campagnes opzetten. Maar een van de snel vergeten promotiemiddelen is een bedrukte tas. Tasjes bedrukken kan je namelijk ontzettend veel opleveren op het gebied van ‘gratis’ reclame en meer naamsbekendheid. Hoe je deze tassen in kunt zetten als optimaal marketingmiddel, leggen we je uit.

1.Aanlevering van jouw producten

Als jij een winkel binnenstapt en om een tasje vraagt: ben je dan meer onder de indruk van een blanco plastic tasje of van een bedrukte papieren tas? Juist. Die bedrukte tassen geven jouw product en dus ook je onderneming een bepaalde klasse, stijl en een gevoel van service mee. Jouw producten zijn namelijk meer waard dan een goedkoop plastic tasje.

2.Voor nu en in de toekomst

Hoewel zo’n bedrukt tasje ontzettend handig is om je verkochte producten in mee te geven, kan het ook in de toekomst veel voor je doen. Afhankelijk van het materiaal, de vorm en de uitvoering van de tas kan deze namelijk ook later nog als ultieme shopper functioneren. Een handige katoenen draagtas voor de boodschappen bijvoorbeeld: met jouw merknaam erop. Hoe vaker jouw tas in de toekomst gedragen wordt hoe meer profijt jij hier mogelijk uit kunt halen. Het is nu eenmaal gratis lopende reclame: nu en in de toekomst.

3.Voorzien in wensen en behoeften

Als ondernemer weet jij natuurlijk precies wie jouw doelgroep is en welke wensen en behoeften zij hebben. Hier kun jij met je tas perfect op inspelen. Vindt jouw doelgroep het milieu bijvoorbeeld ontzettend belangrijk en hebben ze een hekel aan plastic? Dan ontwikkel jij natuurlijk een geweldig duurzame katoenen tas met gepersonaliseerde bedrukking. Zo laat jij zien dat jij jouw klanten begrijpt én zorg je ervoor dat jouw product op de juiste manier en met de juiste klasse meegegeven wordt.

4.Promotie op evenementen

Daarnaast zijn gepersonaliseerde tassen een echte must voor evenementen zoals beurzen en conferenties. Geef je bijvoorbeeld een leuke give-away, een poster en een visitekaartje mee? Dan geef je deze natuurlijk mee in een gepersonaliseerd tasje. Niet alleen maak je het de bezoeker makkelijker om jouw producten mee te nemen; je zorgt ook wederom voor een stukje wandelende reclame.

5.Maak het speciaal voor influencers

In sommige branches spelen influencers een grote rol: en hoe mooi zou het zijn als die influencers met jouw tassen op de foto gaan? Een groot voordeel van tassen bedrukken is het feit dat je ze helemaal kunt personaliseren. Van het materiaal tot de bedrukking: de keuze is aan jou. Een unieke tas zorgt natuurlijk voor de nodige reacties; en met een beetje geluk lopen ook de influencers binnen je branche maar al te graag met zo’n unieke tas rond.

6.Winnen en binden

Daarnaast kun je deze bedrukte tassen ook inzetten voor andere manieren waarmee je jouw klanten aan je merk wil binden. Denk bijvoorbeeld aan win-acties, goodiebags of andere leuke give-aways. Je zou de draagtas zelf als item centraal kunnen stellen en hier een leuke actie aan kunnen koppelen. Het juiste design en de juiste tekst zorgen er vervolgens voor dat die tas overal waar deze komt voor wat extra naamsbekendheid zorgt.