Home » Ondernemersnieuws » webwinkel » Schaal op met je webshop

Schaal op met je webshop

Geplaatst in: webwinkel

Je producten zijn van goede kwaliteit, al je teksten zijn informatief, interessant en uiteraard SEO-proof, het beeldmateriaal is in orde en geeft de juiste sfeer weer. Uiteraard zijn de juiste online kanalen ingezet om je doelgroep te bereiken. En je ambities zijn groot genoeg om nog flink door te groeien. Niets staat je in de weg om eens flink op te schalen met je webshop. Vergeet in dat geval niet naar het laatste stuk van de customer journey te kijken. Snel opschalen met je webshop kan niet zonder een goede bezorging van je producten en excellente klantenservice hierbij. Een tevreden eindklant is immers het allerbelangrijkst!

Niet alleen een mooie verpakking

Hoewel het bezorgen van het product aan het eind van de keten staat is het moment waarop dit product de klant bereikt natuurlijk cruciaal. En alle tijd en geld die je hebt geïnvesteerd in de juiste verpakking moet uiteindelijk wel de moeite waard zijn. Pas als de klant blij en tevreden is na het ontvangen en openen van de bestelling is de hele customer journey geslaagd. Je zult je verbazen over de hoeveelheid reviews die er geschreven worden over de bezorging van een product! Een slechte ervaring hiermee heeft direct invloed op jouw bedrijf. Gelukkig zijn er manieren om hier zelf invloed op uit te oefenen.

Zorg voor de beste verzendopties

Hoe meer klanten je hebt, hoe meer er verzonden moet worden. Dit kan nationaal en internationaal zijn. Het kan grote zendingen op pallets betreffen of kleine luxe verpakkingen en dan ook nog eens gedurende verschillende piekmomenten in het jaar. Er komt heel wat bij kijken om de producten vanuit jou eigen magazijn of opslag elders bij je klanten te krijgen.

Gelukkig zijn er tegenwoordig heel wat verschillende verzendmethodes en partners.

Kijk bijvoorbeeld eens bij het verzendportal van KeenDelivery. Je kunt je webshop aan hun service koppelen en jezelf verzekeren van de juiste verzendmatch. Hier regel je overigens ook als bedrijf makkelijk al je overige zakelijke pakketten.

Laat de klant bepalen

Uiteraard zorg je al voor het juiste klantcontact op het moment dat deze interesse toont. En juist weer op dat laatste moment wanneer de klant besluit te kopen is die bezorging weer doorslaggevend. Geef de klant de mogelijkheid zelf het aflevermoment te kiezen. Kleine moeite voor een groot verschil in klantbeleving en service. En zoals jij je klant tot aan het moment van aankoop met informatie hebt begeleid zo zorgt een track & trace optie ervoor dat de klant tot op het laatste op de hoogte wordt gehouden. En de klanttevredenheid die hieraan gekoppeld kan worden is van groot belang voor het snelle opschalen van jouw webshop!