Home » Ondernemersnieuws » promotie & reclame » Promotieteam op pad sturen? Denk aan de volgende zaken!

Promotieteam op pad sturen? Denk aan de volgende zaken!

Geplaatst in: promotie & reclame

Ga jij een promotieteam op pad sturen om actief reclame te maken voor jouw bedrijf? Wanneer de winkels open zijn, is het centrum van een stad daar natuurlijk een goede plek voor. Momenteel kun je het beste posteren bij een supermarkt. Maar alleen ‘er zijn’ is natuurlijk niet voldoende om het maximale effect te bereiken. Aan welke zaken moet je denken voordat je een promotieteam op pad stuurt?

Jassen laten bedrukken

Je wil dat jouw promotieteam ook als zodanig herkenbaar is. Het maakt weinig indruk als iedereen in zijn of haar eigen kleren aan het werk is. Bovendien is dat een gemiste kans om jouw bedrijfsnaam, bedrijfslogo en bedrijfskleuren onder de aandacht te brengen. Een jas laten bedrukken voor ieder lid van het promotieteam is hiervoor een goede optie. Zo kunnen voorbijgangers al snel zien dat er promotie gaande is en om welk bedrijf het gaat. Zo wordt contact met leden van jouw promotieteam ook meer een keuze dan een ongewenste overval. Mensen die echt er geen behoefte aan om aangesproken te worden en daar alleen maar geïrriteerd van zouden raken, krijgen dan ook de kans om tijdig het promotieteam te vermijden. Je kunt jassen laten bedrukken bij Igopromo.

Auto beletteren

Je wilt dat het oog van voorbijgangers automatisch richting jouw promotie getrokken wordt. Een promotieteam met dezelfde bedrukte jassen helpt daar natuurlijk al bij, maar het is onvoldoende om echt de aandacht te trekken. Wat het vaak wel goed doet, is als het promotieteam een auto bij zich heeft die opvalt door de kleur en bestickering. Een bijzonder object op het dak van de auto trekt al helemaal de aandacht. Probeer dus zo’n promotieauto te regelen, zodat je promotieteam een ‘achtergrond’ heeft die in het oog springt en interesse wekt.

Iets nuttigs weggeven

Om je promotie te laten slagen, is het onvoldoende om alleen aanwezig te zijn. Daarnaast hoef je niet te rekenen op al te veel geduld en aandacht van voorbijgangers als alles wat je doet het aanspreken van mensen is. Geef je iets weg, dan is de kans groot dat mensen zelf op jouw promotieteam afkomen. De irritatiefactor van opdringerige promotie is er dan aanzienlijk minder. Maar hetgeen je weggeeft moet dan wel iets zijn waar mensen ook echt behoefte aan hebben. Flyers kunnen misschien wel jouw boodschap bevatten, maar belanden vaak meteen in de prullenbak. Denk daarom goed na over hoe je mensen naar jouw promotieteam kunt trekken, zodat je team zo min mogelijk ‘koude acquisitie’ hoeft te doen. Met een beetje geluk weet je passanten zo te enthousiasmeren dat er ze het rondbazuinen en andere mensen jouw kant op sturen.

In staat zijn vragen te beantwoorden

Op het moment dat jouw promotieteam zogezegd in de frontlinie staat, zijn ze ook een direct aanspreekpunt voor jouw bedrijf. Ook als het gewoon een clubje jongeren is die je ingehuurd hebt om reclame voor jouw bedrijf te maken. De kans bestaat dat geïnteresseerde passanten of juist mensen die een punt willen maken tégen jouw bedrijf gaan doorvragen. Op dat moment is het geen goede reclame als je promotieteam niet in staat is vragen over je bedrijf of je producten of diensten te beantwoorden. Zorg daarom dat jouw promotieteam niet alleen een stel frisse gezichten is, maar ook wat te vertellen heeft over je bedrijf.

Als je investeert in een dit soort actieve promotie, kun je er dus maar beter ook zeker van zijn dat je het maximale effect bereikt. Dat kan betekenen dat je er wat meer budget voor moet uittrekken. Maar liever wat meer uitgeven en resultaat boeken dan te weinig uittrekken en niets bereiken.