Tennistrainer en mental coach Daan Jensen laat in zijn boek zien wat voor geweldigs er kan gebeuren als je je gaat richten op de positieve zaken in het leven, in plaats van de negatieve.
Aan de hand van wetenschappelijke inzichten, persoonlijke verhalen en praktijkervaringen laat Daan zien hoe je je mindset kunt inzetten om meer te halen uit jezelf en je bedrijf. Vijftig jaar wetenschap laat keer op keer zien dat wij lijken voorgeprogrammeerd om ‘de zwarte stip’ te zien.
De stip staat voor alles wat we in het leven willen voorkomen: fouten, negatieve ervaringen en pijn. We spreken onszelf en anderen hierop aan en onze acties zijn erop gericht om die stippen te vermijden en weg te poetsen. De zwarte stip maakt echter onderdeel uit van een veel groter wit vlak: alle neutrale en positieve zaken in het leven, welke we meestal niet zien.
Wat gebeurt er als je je focust op het witte vlak? Het is dé strategie die de mentaal sterkste sporters volgen. Focussen op het positieve geeft een enorme boost aan je leven en aan dat van anderen om je heen. Het is Daans missie, door middel van dit boek, zijn blog en podcast en (persoonlijke) coaching, om zo veel mogelijk mensen te bereiken en hen te helpen.
Laat je even weten wat je ervan vindt?
Veel luisterplezier!
Gerhard te Velde
gerhard@groeivoer.nl
NIEUW: word vriend van de Groeivoer Podcast
Wil jij de Groeivoer Podcast steunen? Word dan Vriend van de Show. Check onze vriendenpagina en doneer.
Even linken! Zijn we nog niet verbonden met elkaar? Voeg mij, Gerhard te Velde, dan toe op LinkedIn. Ik leer je graag kennen!
Voor meer informatie over Groeivoer, ga naar de website of neem contact op via info@groeivoer.nl en 030-2072333.

Jack van MKB Rotterdam Rijnmond Live in de Podcast legt uit waarom deze grote club ondernemers zo interessant is. MKB Rijnmond verzorgd grote en kleine bijeenkomsten voor ondernemers.

Een nieuw mediahuis bouwen gericht op de jongeren doelgroep. Oud DPG directeur Marko van Kampen ziet dit als grote kans.
Content maken en dan met name video content, daarmee bouwde Marko zijn bedrijf Makers Channel op. Dankzij het gesprek over zijn concept ‘Studio Rio’(2016) kwam hij letterlijk en figuurlijk in beeld bij De Persgroep (DPG). Zijn bedrijf werd overgenomen en Marko werd verantwoordelijk voor video content binnen DPG.
Onlangs heeft hij zijn job als creatief directeur opgezegd en gaat hij weer volop zelf ondernemen. Hoe het er precies uit gaat zien is nog geheim, maar een zeer bekend jongeren platform gaat een belangrijke spil worden in het nieuwe mediahuis dat hij met zijn partners gaat neerzetten.
Waarom is tv nog steeds de heilige graal voor velen? Hoe kwam het dat UPC en Ziggo gemakkelijk € 9 ton (!) op tafel legde voor zijn idee met presentator Ruben Nicolai en acteur Waldemar Torenstra? Waarom de stem van Femke Louise bij Jinek zo belangrijk was (#ikdoenietmeermee).

Zeg je Lidl, dan denken veel mensen vooral aan goedkoop boodschappen doen, eigen merken en geen poespas. Pindakaas is er mét en zonder nootjes, meer niet.
Maar in het businessmodel van Lidl is ook steeds meer ruimte voor gezond en duurzaam. Tabak verkopen ze er al een poosje niet meer, de groente- en fruitafdeling werd al tien keer uitgeroepen tot beste van Nederland en veel vegetarische producten zijn inmiddels goedkoper dan vlees. Quirine de Weerd is Communications & CSR-manager bij Lidl Nederland en vertelt over de shift naar een duurzaam businessmodel.
See omnystudio.com/listener for privacy information.

Door zijn eigen research realiseerde hoogleraar Robert Dur zich hoe belangrijk complimenten zijn.
See omnystudio.com/listener for privacy information.

Mede mogelijk gemaakt door: KvK
Te gast zijn Han Dieperink van het Instituut Midden- en Kleinbedrijf én oprichter van 155-Help-een-bedrijf en Haris Djojosepoetro, specialist schuldhulpverlening bij de Ondernemers Ondersteuning van de Gemeente Amsterdam.
See omnystudio.com/listener for privacy information.
