Als bedrijf streef je een professionele uitstraling na. Dit betekent dat een website niet mag ontbreken! Een website dient als online visitekaartje en helpt je een breder publiek te bereiken. Je bereikt immers ook mensen uit andere delen van Nederland, die je bedrijfsnaam zonder website wellicht niet zouden zijn tegengekomen. Voor het opbouwen van je website start je met het registreren van een geschikte domeinnaam. Koppel de domeinnaam aan je webhosting en start met het bouwen van de vormgeving van je website. Veel bedrijven kiezen tegenwoordig voor een content management systeem, waarvan WordPress het bekendste voorbeeld is.
Is je website klaar om gelanceerd te worden? Vergeet in dat geval geen e-mailadres aan te maken binnen je webhostingpakket.
Eigen e-mailadres straalt professionaliteit uit
Waar je voorheen wellicht gebruik maakte van een @gmail.com- of @live.nl-mailadres, wil je dit na de lancering van je website professioneler aanpakken. Een e-mailadres op je eigen domeinnaam is heel eenvoudig aan te maken! Bij veel webhosting pakketten kun je een e-mailadres aanmaken via DirectAdmin of Cpanel. Ook zijn er aanbieders van webhosting die een eigen beheerpaneel bieden, waarin een mailadres kan worden aangemaakt. Je kunt het e-mailadres vervolgens koppelen aan een applicatie als Outlook, of de online mailomgeving van Google.
E-mailadres aanmaken zonder website
Wil je nog geen website, maar wel een professioneel e-mailadres voor het mailen van je klanten? Kies in dat geval voor goedkope webhosting! Je hebt maar weinig serverruimte en bandbreedte nodig om dagelijks een aantal mailtjes te kunnen versturen. Zo bespaar je op de kosten, maar straal je als bedrijf wel professionaliteit uit naar klanten. Vaak kun je meerdere e-mailadressen aanmaken binnen je webhostingpakket. Handig, wanneer je iedere medewerker een eigen mailbox wilt geven. Ook kun je ervoor kiezen om mailtjes door te laten sturen naar een ander e-mailadres.
Nieuwsbrief naar klanten mailen
Naast de losse mailtjes die je aan klanten stuurt, wil je wellicht ook een nieuwsbrief beginnen. Een nieuwsbrief biedt je de mogelijkheid klanten te wijzen op nieuwe berichten op je website, nieuwe diensten die je hen aanbiedt, of bijvoorbeeld nieuwe producten in een webshop. Voor het versturen van nieuwsbrieven bestaan verschillende websites. Een bekend voorbeeld hiervan is Mailchimp. Via je website kun je e-mailadressen verzamelen, die vervolgens automatisch aan je account worden toegevoegd. Binnen een applicatie als Mailchimp heb je de keuze uit talloze mogelijkheden om een nieuwsbrief helemaal naar je eigen smaak te ontwerpen.