Home » Ondernemersnieuws » detailhandel » Omzet detailhandel stijgt; multichannel-winkels groeien het hardst

Omzet detailhandel stijgt; multichannel-winkels groeien het hardst

Geplaatst in: detailhandel, webwinkel

De detailhandel heeft in februari 4,3 procent meer omgezet dan in februari 2018, meldt het CBS. Het verkoopvolume lag 3,5 procent hoger. Zowel de foodsector als de non-foodsector realiseerde een hogere omzet. Daarnaast is online 16,8 procent meer omgezet.

Omzet non-foodwinkels bijna 6 procent hoger

De omzet van de winkels in non-food groeide in februari met 5,7 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was ruim 4 procent hoger dan een jaar eerder.

De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren en de winkels in meubels en woninginrichting realiseerden in februari de grootste omzetstijging. In januari was dat ook het geval. Ook de omzet van de winkels in schoenen en lederwaren, de kledingwinkels, de winkels in consumentenelektronica en witgoed, de winkels in recreatie-artikelen en de drogisterijen was hoger dan een jaar eerder.

Online omzet bijna 17 procent hoger

De online omzet was in februari 16,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 11,3 procent meer omgezet. Webwinkels hebben als hoofdactiviteit verkoop via internet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 26,5 procent.

(bron)