Home » Ondernemersnieuws » administratie » Ligo: De beste keuze om je contracten te genereren

Ligo: De beste keuze om je contracten te genereren

Geplaatst in: administratie, algemeen

Het is 2019, de nodige kerstborrels heb je waarschijnlijk al gehad en wellicht ben je alweer voorzichtig aan het kijken naar wat het nieuwe jaar jouw bedrijf kan brengen. De Amsterdamse start-up Ligo maakte het al mogelijk voor startende mkb’ers standaard contracten te generen voor vier tientjes per maand. Vanaf 2019 komen daar nog een hoop operationele taken en contracten bij.

Het bijhouden van contracten

Het kan nogal een lastige taak zijn om al die werknemers- en leverancierscontracten bij te houden. Dat is immers het grote nadeel aan een snelle groei van je bedrijf, er komen steeds meer afspraken en contracten bij. Bovendien zijn ze, voor je het weet, alweer verlopen en moeten ze verlengd worden. Niet alleen kan de software van Ligo dit voor je bijhouden, maar monitoren ze het ook. Zo kan de software op basis van (bijvoorbeeld) je werknemerscontracten, je adviseren om een werknemersraad op te richten. Bovendien kan jouw tone of voice gemakkelijk geïmplementeerd worden en wordt standaard informatie, zoals namen en adressen, opgeslagen in Ligo’s systeem. Zo hoef je niet dezelfde informatie keer op keer in te vullen bij het aanmaken van nieuwe documenten en/of contracten.

Meer winst door Ligo

De scherpe maandelijkse membership prijs van Ligo (€39,95) maakt het voor accountants en advocaten van vlees en bloed nagenoeg onmogelijk om te kunnen concurreren. Bovendien is het ook voor jou als ondernemer van belang om je te verdiepen in dit soort geautomatiseerde dienstverleners. Immers, concurrenten die wel aangesloten zijn, besparen hierdoor honderden tot duizenden euro’s. Dat betekent meer winst voor hen, en dus meer investeringskapitaal. Het ‘disruptieve’ mes snijdt dus aan twee kanten en zo wordt ook de dienstensector steeds verder geautomatiseerd. Hoe meer bedrijven zich aansluiten bij de veel goedkopere, snellere en gedigitaliseerde dienstverleners, hoe meer andere bedrijven genoodzaakt zijn om zich ook aan te sluiten.

Professor Noah Yuval Harari zei al in zijn boek Homo Deus (uitgebracht in 2016), dat het nog even zou duren voordat ook de dienstensector nagenoeg volledig geautomatiseerd zal worden. Ondertussen automatiseerde de juridische dienstensector al een tijdje in Amerika. Nu, begin 2019 lijkt die automatisering zich ook in Nederland te vestigen.