Reclame maken is essentieel voor het draaien van je onderneming. Weten je potentiële klanten niet dat je bestaat, dan is de kans klein dat ze je weten te vinden. Reclame is overal om ons heen, en dit maakt dat het soms lastig is om op te vallen met de promotionele activiteiten voor jouw onderneming. Gelukkig zijn er genoeg leuke, unieke manieren om reclame te maken waardoor je op een opvallende manier tussen de rest van de concurrenten uitsteekt. Doe hier wat inspiratie op!
- Laat boekenleggers drukken
Een visitekaartje achterlaten bij de supermarkt zal je waarschijnlijk niet de klanten opleveren waar je naar op zoek bent. Gericht adverteren werkt simpelweg een stuk beter. Om met een gerichte advertentie op te vallen, duik je de belevingswereld van je doelgroep in. Heb jij een doelgroep die graag boeken leest, of regelmatig in de boekenwinkel komt? Laat dan boekenleggers drukken – Reclameland.nl geeft je de mogelijkheid om dit allemaal online te regelen, en de boekenleggers vervolgens gewoon op je deurmat te krijgen. - Viltjes bedrukken
Zijn jouw potentiële klanten regelmatig in de mooie restaurants en barretjes in Nederland te vinden, of ben je werkzaam in de horeca branche? Laat dan viltjes bedrukken met naam, logo en eventueel een toffe, uitnodigende slogan. Het drukken van viltjes kost niet veel, en je kunt deze gratis, of voor een laag bedrag, aan horecaondernemingen aanbieden. Want als er iets is wat er altijd wel gebruikt én gezien wordt: dan zijn het viltjes. Zorg natuurlijk wel dat je opvalt en laat je huisstijl duidelijk terugkomen in de bedrukking om de reclame effectief te houden. - Sponsoring van een vereniging
Er zijn genoeg voetbal (of andere) verenigingen in de omgeving die op zoek zijn naar sponsoren. Het sponsoren van zo’n vereniging hoeft je niet veel te kosten, en levert je iedere wedstrijd (en ook buiten de wedstrijden) zichtbaarheid en dus naamsbekendheid op. Van t-shirts tot petjes: zolang de naam van jouw onderneming er mooi en opvallend opstaat, is dit een leuke manier om gezien te worden. Zeker wanneer je lokaal onderneemt! - Posters in en rondom bus
Van de bus tot het bushokje: als jouw doelgroep regelmatig de bus pakt, is het verstandig om hier op een leuke manier aanwezig te zijn. Laat de posters de doelgroep aanspreken en eventueel (indien mogelijk) zelfs direct actie ondernemen door een website te bezoeken oid. - Unieke bewegwijzering
Een simpel bordje dat aangeeft dat jouw onderneming zich ergens bevindt valt natuurlijk niet op. Maak je bewegwijzering groots, uniek en opvallend. Zo weet iedereen die voorbij komt waar jouw onderneming te vinden is.