KPN, Rabobank en TNT zijn volgens Nederlandse ondernemers de sterkste merken. Tenminste, als we afgaan op de MKB Merkenindex van Synpact die dit jaar voor het eerst is samengesteld. De MKB Merkindex kwam tot stand door telefonische interviews met 1.200 ondernemers.
De uiteindelijke score is geen gemiddeld rapportcijfer, maar geeft de positie in de index weer: een gewogen gemiddelde van naamsbekendheid, imago en relevantie.
Behalve een ranglijst van alle genoemde merken, heeft Synpact ook top 3-lijsten per branche gemaakt.
Overall
- KPN
- Rabobank
- TNT
Accountants
- KPMG
- Deloitte
- BDO
Automotive
- BMW
- Audi
- Volkswagen
Banken
- Rabobank
- ABNAMRO
- ING
Bedrijfssoftware
- Exact
- Afas
- SAP
Computers/elektronica
- Apple
- HP
- Dell
Energiemaatschappijen
- Nuon
- Essent
- NEM
Internetproviders
- XS4all
- Ziggo
- UPC
Telecom
- KPN
- Vodafone
- T-Mobile
Uitzendorganisaties
- Randstad
- Tempo-team
- Adecco
Verzekeringsmaatschappijen
- Nationale Nederlanden
- Aegon
- Centraal Beheer/Achmea