Als je een bedrijfs- of een kantoorpand hebt, is het natuurlijk belangrijk om over de inrichting na te denken. Voor je team, maar ook zeker voor de klanten die langskomen. Je wilt immers een goede indruk achterlaten! Ook de werkomgeving draagt daaraan bij. In dit artikel delen we tips voor een nette, professionele aankleding.
Deurmat en vloer: eerste indruk bij binnenkomst
De indruk die je achterlaat op je klanten begint al bij de ingang naar de bedrijfsruimte! Zorg er daarom voor dat alles hier tiptop in orde is. Houd de ramen en deuren schoon: verwijder bijvoorbeeld vingerafdrukken. Nog belangrijker: de vloer houd je schoon met een passende deurmat. Kies een op maat gemaakte droogloopmat voor een optimaal resultaat. De droogloopmat kent een krachtige werking, waarbij schoenen binnen een paar bewegingen zijn afgedroogd. Het materiaal van dit type mat is geschikt voor intensief gebruik en kent een sterk absorberende werking. Ook vuil wordt meegenomen. Met een droogloopmat op maat past de mat precies bij de afmeting van de ruimte bij binnenkomst: dit zorgt voor een nette look.
Goed koffiezetapparaat
Na binnenkomst loop je met de klant meestal direct op het koffiezetapparaat af. Zorg dat je een kwalitatief apparaat hebt staan, waar smaakvolle koffie uit komt. Aangezien er in veel bedrijfsruimtes matige koffie wordt geserveerd, valt dit direct op. Het is een kleine moeite om voor een goed apparaat te kiezen, met een groots effect! Van goede koffie wordt immers vrijwel iedereen gelukkig.
Opgeruimde bedrijfsruimte
Voorkom dat de bedrijfsruimte rommelig oogt. Of je nu een kantoor of een werkplaats hebt: houd altijd een oogje in het zeil wat betreft een opgeruimde uitstraling. Je kunt ervoor kiezen om een schoonmaker in te huren, zodat dit netjes wordt bijgehouden. Vraag tevens aan je werknemers of ze bijvoorbeeld hun bureaus opgeruimd houden – dit doet al veel voor de uitstraling.
Passende stijl voor de bedrijfsruimte
Besteed de nodige aandacht aan de samenstelling van een passende stijl voor de bedrijfsruimte. Dit kan per branche behoorlijk verschillen! We schetsen een aantal voorbeelden ter illustratie. Bij een horecabedrijf kun je best uitpakken wat betreft de inrichting: stel het thema eten centraal, en laat wellicht ook gerechten of producten zien. Heb je een modern bedrijf, zoals een reclamebureau? Daar past juist een clean kantoorinrichting bij, met weinig poespas. De keuzes wat betreft de styling dragen bij aan de indruk op de klant.
Persoonlijke inrichting
Laat in ieder geval altijd een stukje persoonlijkheid zien in je bedrijfsruimte. Plaats bijvoorbeeld het logo aan de wand: zo weet men direct om welke locatie het gaat. Misschien heb je wel een huiskleur, die je terug kunt laten komen. Die herkenbaarheid draagt eraan bij dat je bedrijf beter wordt onthouden!