Home » Jouw bedrijfsinterieur, jouw imago?

Jouw bedrijfsinterieur, jouw imago?

van-aagtenMet alleen een goede dienst, een goed product of een goede prijs ben je er als ondernemer niet. Een goed imago is ook belangrijk. Zo’n imago moet aansluiten bij wat je levert, zowel in uitstraling als in kwaliteit. Een passend bedrijfsinterieur helpt daarbij. Toch blijken veel ondernemers daar in de praktijk relatief weinig aandacht aan te besteden. Zonde, want daar liggen veel kansen.

Belang van een consistente uitstraling
Als je als bedrijf wilt groeien, dan is het belangrijk dat mensen weten wat ze aan je hebben, dat duidelijk is waarvoor ze bij jou kunnen komen. Als je auto’s verkoopt, maar ook stomerijdiensten aanbiedt, dan is de kans groot dat je voor beide diensten maar een paar klanten binnenhaalt. Verkoop je auto’s en heb je ook een wasstraat, dan levert dit een heel ander beeld op. Dan kunnen klanten duidelijk onthouden dat je iets met auto’s doet en komen ze wellicht ook bij je voor reparaties.

Een consistente uitstraling heeft natuurlijk niet alleen betrekking op wat je verkoopt of welke diensten je levert. Ook de manier waarop je jezelf en je bedrijf aan de buitenwereld presenteert is belangrijk. Als je gezien wilt worden als professioneel bedrijf, dan hoort daar een nette, professionele presentatie bij. Dat geldt voor jezelf en je personeel, maar ook voor je bedrijfsinterieur. Weet je niet goed waar je moet beginnen? Dan kun je daarvoor ook een professional inschakelen, zoals Van Aagten Interieurbouw. Zij kunnen je adviseren over een praktische en professionele inrichting, die helemaal in lijn is met je producten of dienstverlening. Ook is via Van Aagten balie ontwerp mogelijk, evenals andere vormen van maatwerk.

Informeer bij klanten
Als het gaat om je uitstraling, dan kan het soms best een uitdaging zijn om zelf de verbeterpunten te ontdekken. Daarom is het altijd een goed idee om klanten en zakenpartners uit te vragen over jouw uitstraling, over het beeld dat ze van je diensten en je producten hebben en over bepaalde verbeterpunten die zij voorstellen. Geef hen de kans om eerlijk te zijn, bijvoorbeeld via een anoniem onderzoek. Je hoeft uiteraard niet op elke suggestie in te gaan, maar als bepaalde onderwerpen regelmatig terugkeren, dan kan het zeker de moeite waard zijn om daar eens wat meer onderzoek naar te doen. Uiteindelijk is het van essentieel belang dat je klanten een goed gevoel krijgen bij je producten of dienstverlening; zij kunnen namelijk ambassadeurs voor je worden.

Doe er wat aan
Als je weet wat er moet gebeuren, dan is de volgende stap er ook daadwerkelijk wat aan doen, zelfs als je denkt dat hier eigenlijk geen tijd of budget voor beschikbaar is. Maak dan gewoon een plan van aanpak dat bestaat uit meerdere kleine stappen, waardoor je toch steeds een stapje verder komt. Uiteraard geldt hiervoor ook: evalueer regelmatig en kijk welke veranderingen het meeste resultaat opleveren. Dat zijn over het algemeen ook de veranderingen waarin je het beste kunt investeren. Houd hierbij niet te veel vast aan traditionele ideeën, maar zoek je eigen weg. Ook dat werkt mee in het verbeteren en versterken van je bedrijfsimago.