Home » Ondernemersnieuws » algemeen » Je eigen horecazaak starten

Je eigen horecazaak starten

Geplaatst in: algemeen

Het starten van een eigen horecazaak is voor velen een droom die uitkomt. Ingericht zoals jij het wilt, met een verrassende kaart en heerlijke wijnen. Maar het starten van een goede horeca onderneming is meer dan inrichting en de samenstelling van een verrassende kaart. Voordat het zover is, zijn er een aantal belangrijke punten om in overweging te nemen.

Locatie
Locatie, locatie, locatie. De basis van iedere goede horeca onderneming. Tenzij jouw concept zo verrassend is dat de doelgroep geen probleem heeft met een lange reistijd, is het van belang om dicht bij je doelgroep te zitten. Voor studenten blijf je dicht bij de stad, terwijl je voor gezinnen liever een locatie met veel speelruimte kiest. Het vinden van de juiste locatie hangt dan ook helemaal af van de behoeften van jouw doelgroep; speel hier slim op in!

Apparatuur
Na de juiste locatie moet je natuurlijk de juiste materialen in huis hebben om de zaak draaiende te kunnen houden. Professionele horeca apparatuur is een echte must in iedere horeca onderneming. Een huis, tuin en keuken vaatwasser kan niet op tegen de kracht van een echte horeca vaatwasser. Bespaar dan ook kosten nog moeite op het vinden van de juiste horeca apparatuur. In dit geval geld goedkoop is duurkoop!

Inrichting
Na het aanschaffen van de basis apparatuur volgt het inrichten van de zaak. Richt het pand in naar gelang de wensen van de doelgroep. Richt je jouw zaak op gezinnen met kinderen, dan is een speelplein wellicht geen overbodige luxe. Of een vrieskast in het restaurant waar ze zelf hun ijsje uit mogen kiezen. Iedere doelgroep heeft zo zijn eigen behoeften wanneer het om de inrichting gaat. Houdt deze behoeften dan ook zeker in gedachten.

Menukaart
Wanneer de basis gezet is, is het tijd om de focus op een verrassend menu te leggen. Onderscheid jezelf van de concurrentie door iets aan te bieden wat je bij de buren niet op het menu terug kan vinden. Op deze manier blijf jij de concurrentie een stapje voor en biedt jij jouw klanten iets unieks waar ze wellicht graag voor terugkomen. Blijf up-to-date en pas je aan naar de wensen van je klanten.

Marketing
Voordat je de deuren opent begin je al met het voeren van een ijzersterke marketing. Je zaak kan nog zo geweldig zijn, als niemand weet dat je bestaat hoef je geen volle bezetting te verwachten. Een sterke marketing, zowel online als offline, is van groot belang. Niet alleen tijdens de opening, maar ook gedurende de jaren die volgen.