Het deelnemen aan een beurs is iets wat iedere onderneming ooit zou moeten doen. Niet alleen levert je dit een enorm bereik op, de kans is groot dat je er ook nog eens nieuwe klanten aan overhoudt. Maar het inrichten van die beursstand moet je natuurlijk wel goed aanpakken. Hoe kun je de beursstand nu optimaal inrichten, en welke handigheidjes kun je toepassen om een goede indruk achter te laten? Met deze tips richt jij jouw beursstand optimaal in.
- Geef meer informatie
Een mooi bord met logo en slogan is natuurlijk erg aantrekkelijk, maar bezoekers moeten ook direct meer informatie mee kunnen nemen. Wanneer er tien bezoekers aan je beursstand staan, ben je helaas niet altijd in de gelegenheid om alle vragen te beantwoorden. Laat je promotiemateriaal dit dan ook voor je doen. Vul een aantal folderhouders met brochures, flyers en/of visitekaartjes zodat bezoekers van je stand deze items direct in kunnen zien, en zelfs mee naar huis kunnen nemen. Leuke giveaways doen het ook altijd goed! - Presenteer je onderneming professioneel
Laat deze brochures en dergelijke professioneel ontwerpen en houdt jezelf in al je promotionele uitingen aan de huisstijl en tone of voice van jouw onderneming. Zorg dat de promotiematerialen professioneel gedrukt zijn door bijvoorbeeld specialisten zoals ReclameMaterialen.com. Zorg in iedere uiting voor een professionele uitstraling. - Houd je huisstijl aan
Gebruikt jouw onderneming in de huisstijlspecifieke kleuren zoals bijvoorbeeld geel en blauw? Zorg dan dat ook de beursstand herkenbaar is door het gebruik van deze kleuren. Leg je bijvoorbeeld een doek over het houten blad, zorg dan dat dit doek in dezelfde uitstraling is als de rest van je promotiematerialen. Of nog beter: laat het doek bedrukken met logo en slogan! - Werk met beeld
Ben je in de mogelijkheid om een tv- of computerscherm mee te nemen naar de beurs? Gebruik dit dan als ware aandachtstrekker en speel hier een toffe video of diavoorstelling over je onderneming op af. Een beeldpresentatie zorgt ervoor dat zelfs mensen aan de andere kant van de beurs, direct aandacht hebben voor jouw stand. - Plaats jezelf in de schoenen van de bezoeker
Het belangrijkste tijdens het inrichten van je beursstand is wel je capaciteit om jezelf in de schoenen van de bezoeker te plaatsen. Stel een bezoeker staat voor jouw stand, wat moet deze als eerste zien, voelen, horen of lezen? Leg de belangrijkste informatie binnen handbereik, en zorg dat er ook op ooghoogte voldoende prikkels zijn om bezoekers naar jouw stand te krijgen.