Home » Ondernemersnieuws » marketing, pr & reclame » Je bedrijfspand voorzien van reclame: 8 tips

Je bedrijfspand voorzien van reclame: 8 tips

Als eigenaar ben je natuurlijk trots op je bedrijfspand. Het werkt ook perfect als visitekaartje voor je bedrijf. Daarom wil je graag dat mensen het pand snel herkennen en het zich ook blijven herinneren. Goede reclame helpt je hierbij. Maar hoe doe je dat eigenlijk, je bedrijfspand voorzien van reclame? Dat doe je met behulp van deze 8 tips!

1. Bedrijfsnaam in gevelletters

Om je bedrijfspand herkenbaar te maken, gebruik je natuurlijk de bedrijfsnaam. Deze mag groot en duidelijk herkenbaar op het gebouw aangegeven staan. Daarvoor zijn grote gevelletters een goede keuze. Met gevelletters kun je elke naam of tekst mooi op je pand weergeven. Bij reclameonline is het zelfs mogelijk om je logo of een afbeelding voor de gevel te laten maken. Weet je niet zeker hoe groot de letters moeten zijn? Maak eens letters van karton en hang ze uit het raam. Ga dan op afstand staan (bijvoorbeeld op de weg) en kijk hoe leesbaar de letters zijn.

2. Dibond reclamebord in kleur

Wil je graag een bepaalde vorm, opvallende kleur of bedrijfslogo op je pand? Dan maak je gebruik van Dibond reclameborden. Dibond bestaat uit verschillende lagen, afgewerkt met platen aluminium. Daardoor zijn ze ontzettend sterk en kunnen ze bedrukt worden in elke denkbare kleur. Dibond bedrukking is UV bestendig en blijft jarenlang mooi en helder. De borden zijn zeer goed bestand tegen vocht en worden dus zowel binnen als buiten gebruikt.

3. Gevelbanner aan de muur

Gevelbanners zijn vooral heel praktisch als je de reclame af en toe wilt kunnen veranderen. Een geveldoek of banner wordt in een sterk frame geplaatst. Als je andere reclame wilt, bestel je gewoon een nieuw doek dat je in het frame kunt doen. Het is een goedkope manier om extra reclame te maken op je bedrijfspand. Een gevelbanner kan vlak tegen je pand aan geplaatst worden, maar het kan ook haaks op het pand worden geplaatst. Wil je een nieuwe banner ontwerpen? Check dan ook deze 5 tips om een effectieve poster te ontwerpen.

4. Reclame via je ramen

Raamfolie dient bij bedrijven vaak om reclame mee te maken. Je kunt kiezen voor verschillende opties. Zo is er prachtige bedrukte raamfolie om het raam ondoorzichtig te maken. Maar je kunt ook gaan voor een strakke gezandstraalde look, waarin letters zijn vrijgelaten. Raamstickers zijn ook een mooie methode om je bedrijfsnaam en/of logo herkenbaar op het pand te plaatsen.

5. Lichtreclame aan de gevel

Lichtreclame bestaat in veel vormen. Dit is afhankelijk van het type bedrijf dat je hebt. Het ene bedrijf is goed te promoten met felle neonreclame, terwijl een andere bedrijf juist beter gediend is met een zachte en vriendelijke lichtreclame. Je kunt gaan voor bewegende beelden, maar meestal wordt ervoor gekozen om alleen de bedrijfsnaam te verlichten. Heb je al gevelletters, dan is het ook een goede optie om te gaan voor enkele goed gerichte spots of lampen om de naam mooi op te laten vallen in het donker.

6. Bedrijfsvlaggen om extra op te vallen

Bedrijfsvlaggen zijn al van grote afstand herkenbaar. Ze zorgen ervoor dat jouw pand eruitspringt en dat jouw naam duidelijk herkenbaar is. Je kunt kiezen voor bedrijfsvlaggen aan je pand vast, of je plaatst ze aan vlaggenmasten voor of naast je pand. Als je bedrijfspand in een woonwijk ligt, is het verstandig te kiezen voor een manier waarop je de vlaggen ’s avonds weer naar beneden kunt halen, aangezien ze ’s nachts voor enige geluidshinder kunnen zorgen.

7. Stoepbord voor de deur

Een stoepbord wordt vooral gebruikt door winkels, om daar hun aanbiedingen op weer te geven. Stoepborden hebben een zware basis met een (meestal plastic) bovenkant. Daarin kan een poster worden geplaatst, die gemakkelijk vervangen kan worden. Een stoepbord is verrijdbaar en is daardoor eenvoudig te verplaatsen. Stoepborden zijn goed bestand tegen de weersomstandigheden, maar boven windkracht 5 kun je ze beter binnen houden.

8. Bewegwijzering naar je bedrijfspand toe

Het is natuurlijk fijn als mensen je bedrijfspand gemakkelijk kunnen vinden. Zit je op een lastig bereikbare plek of op een industrieterrein? Zorg dan voor duidelijke bewegwijzering. De bewegwijzering maakt het potentiële klanten gemakkelijker om langs te komen en het is ook nog eens goede reclame.

Reclame begint met goede herkenbaarheid. Je wilt graag dat mensen je bedrijfsnaam herkennen en ook weten waar je gevestigd bent. Dat kun je op heel veel manieren bereiken. Je bedrijfspand voorzien van reclame is een grote stap op weg naar het bereiken van meer bekendheid en een grotere klantenkring.