Home » Ondernemersnieuws » marketing, pr & reclame » Hoe zorg je voor een goede online aanwezigheid met je bedrijf?

Hoe zorg je voor een goede online aanwezigheid met je bedrijf?

Je komt er vandaag de dag in veel branches eigenlijk niet meer onderuit om een goede online aanwezigheid te hebben. Veel mensen doen immers eerst online research voordat ze tot een aankoop of dienst overgaan – dan kun je maar beter meteen punten scoren. Hoe zorg je nu voor de juiste online aanwezigheid met je bedrijf? We lichten verschillende belangrijke punten aan je toe.

Advertenties via zoeksites

Als je iets zoekt via zoekmachines zoals Google, heb je waarschijnlijk vaak de neiging om een van de bovenste resultaten die tevoorschijn komen aan te klikken. Lekker makkelijk, zo hoef je niet lang verder te zoeken! Dit is de manier waarop dit werkt voor de meeste gebruikers van zoekmachines. En dat vormt dus de reden waarom jij met je bedrijf zo vaak mogelijk bovenaan wilt staan bij die zoektochten die jouw bedrijf betreffen! De eerste zoekresultaten betreffen advertenties: hierbij betaal je als bedrijf aan een zoekmachine zoals Google om bovenaan te komen staan. Dit is enorm relevant, en maakt het zo’n slimme zet om als bedrijf Google Ads in te zetten. Geen idee hoe dat werkt? Laat Google Ads uitbesteden aan een bedrijf met experts die dit voor je oppakken. Zo ben je er zeker van dat het goed lukt en je de resultaten behaalt die je voor ogen hebt. Een professioneel Google Ads bureau weet precies hoe jij geholpen kan worden om op de juiste momenten bovenaan te staan in Google. Daar heb je bijvoorbeeld profijt van bij het binnenhalen van nieuwe klanten!

Aanwezigheid via sociale media

Facebook, Instagram, Tiktok, Pinterest en Twitter: er zijn allerlei social media kanalen die voor jouw bedrijf relevant kunnen zijn om op in te zetten. Bepaal hierbij met name op welke kanalen jouw doelgroep is te vinden: van een jonge doelgroep op Tiktok tot een wat oudere doelgroep op Facebook, of juist ertussenin met Instagram. Je hoeft als bedrijf niet per se alle kanalen te gebruiken, maar kies liever de belangrijkste kanalen voor jouw merk uit – en zet hier echt goed op in. Ook dit kun je laten uitbesteden, voor betere resultaten. En naast posts die op organische wijze voor bereik zorgen, kun je ook op social media denken aan werken met advertenties. Zo groeit jouw bedrijf!

Belangrijke basis: je website

Externe kanalen waaronder zoekmachines zoals Google en social media kanalen zoals Instagram vormen dus een belangrijke hoek om online op in te spelen. Maar vergeet natuurlijk ook niet dat de basis bij je website ligt: de ideale plek om alle informatie over je bedrijf te kunnen delen. Er zijn helaas veel bedrijven te vinden die veel tijd en aandacht aan bijvoorbeeld social media besteden, maar die verder een site online hebben staan met verouderde informatie. Dat kun je maar beter voorkomen: zorg dat je aanwezigheid op alle online kanalen goed is uitgedacht en wordt bijgehouden!