» » » Hoe flyers jouw bedrijf op de kaart kunnen zetten

Hoe flyers jouw bedrijf op de kaart kunnen zetten

Geplaatst in: promotie & reclame | 1

Flyers zijn papieren folders van een klein formaat. Het is een uitermate geschikt middel om reclame te maken voor je product en/of dienst. Wellicht vraag je je af wat de effectiviteit van ‘flyeren’ is, om dat aan te tonen hebben we wat tips opgesomd. Uiteraard zal niet iedere doelgroepen geschikt zijn om te bereiken via een flyer.

Doelgroep
Het is uiterst belangrijk om je goed te verdiepen in de doelgroep. Je weet zelf wat je wilt promoten dus weet je ook wie je daarvoor moet bereiken. Om de
flyers effectief te gebruiken is het dus belangrijk dat je dit in kaart brengt.

Ontwerp en formaat
Het juiste ontwerp zorgt ervoor dat de boodschap bij de doelgroep aankomt. Op het moment dat iemand een flyer uitgereikt krijgt beslist diegene in een ‘split-second’ of hij de flyer wel of niet aanneemt. Het formaat bepaald hoe makkelijk mensen de flyer kunnen aanpakken, wegstoppen en bewaren. Het is te overwegen om een unieke vorm te kiezen. Bijvoorbeeld een papieren folder in de vorm van een haak (zoals het niet storen kaartje in hotels), hiermee kun je de flyers aan deurknoppen ophangen.

Inhoud
Om te zorgen dat de boodschap van je flyer duidelijk is, is het belangrijk om te zorgen dat er niet te veel tekst op staat. De tekst waar het vooral om gaat, moet goed benadrukt worden. Zorg voor een kleurrijk geheel, mits dit niet afleidt van de boodschap. Het is uiteraard belangrijk dat je contactgegevens worden vermeld zodat je doelgroep je ook kan vinden. Gebruik ook de achterkant van de flyer.

Verspreiding
Als je je goed hebt voorbereid begint het verspreiden van de flyers. Afhankelijk van je doelgroep kun je ervoor kiezen om mensen persoonlijk je flyer te overhandigen. Zorg ervoor dat de personen die voor het uitdelen zorg dragen, in de doelgroep passen. Het verspreiden van je flyers kan natuurlijk ook via de post. Stuur je flyers mee met bestellingen, of verspreid ze met huis-aan-huis reclame.

Waarom flyers verspreiden
Ga ervan uit dat een groot deel van je flyers in de vergetelheid raken. Maar het mooie van flyers is dat er altijd mensen zijn die, al dan niet bewust, de flyers verder verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan iemand die jouw flyer even in de kantine op zijn werk neerlegt. Of dat je flyer uit iemand zijn zak valt, midden op de markt op zaterdagochtend. Je kunt je voorstellen dat je publiek dan behoorlijk uitbreidt.

Effectiviteit
Gezien de aard van de verspreiding, is het moeilijk voor onderzoekers om in kaart te brengen hoe effectief flyeren is. Maar er zijn veel succesverhalen te vinden van mensen die hun omzet hebben verdubbeld, of goede doelen die hun bekendheid enorm hebben uitgebreid. Dit allemaal door het verspreiden van flyers. Het is gebleken dat een flyer met een bepaalde kortingsactie veel meer succes heeft. Maak daar gebruik van om de effectiviteit te vergroten. Een kortingscode zorgt er ook voor dat de actie meetbaar gemaakt wordt.

Kosten
Het voordeel van flyers is dat je met een klein budget veel reclame kunt maken. Als je ontwerp goed is kun je in de meeste gevallen met je eigen middelen flyers maken, de verspreiding kun je eventueel door je eigen vrienden of familie laten doen. Maak ook zeker gebruik van prikborden bij supermarkten en andere gelegenheden.

Gebruik de bovenstaande tips om effectief reclame te maken. Zoals je tussen de regels door hebt kunnen lezen is de voorbereiding de belangrijkste factor om succes te hebben. Als je wat meer budget hebt kun je een ontwerp laten maken door een reclamebureau. Ook kun je verspreiding via het folder netwerk overwegen.

 

Deel dit artikel:

Een Reactie

  1. Jeroen
    | Beantwoorden

    Wat folders nou zo bijzonder maakt is dat het niet zomaar een spam mailtje is dat men kan wegdoen. Bovenal als je foldertje een mooie opmaak heeft plus dito pakkende tekst dan vergroot je je kans op visibility by je potential doelgroep. Het (laten we zeggen) “ouderwets” verspreiden van folders is nog zo gek nog niet!

Laat een Reactie Achter