Home » Ondernemersnieuws » marketing, pr & reclame » De herkenbaarheid van je bedrijf vergroten

De herkenbaarheid van je bedrijf vergroten

Geplaatst in: marketing, pr & reclame

Wie een bedrijf succesvol wil maken (en houden) moet zich inzetten om de herkenbaarheid van de onderneming te vergroten. Mensen moeten het bedrijf kennen om er ook zaken mee te willen doen. Er zijn relatief eenvoudige manieren om de herkenbaarheid van je bedrijf te vergroten. Briefpapier in de huisstijl en enveloppen bedrukken met het logo zijn hier voorbeelden van. Wij geven je nog 5 handige tips.

1. Flyeren op events

Flyeren lijkt misschien niet meer van deze tijd, maar het is zeker nog effectief. Juist nu het grootste deel van de bedrijven voornamelijk online campagne voert kun je goed je voordeel doen met een fysieke aanpak. Dit kun je doen door bij Flyerzone professionele flyers te bestellen en deze uit te delen op grote events. Kies je events bewust, zodat je zeker weet dat je drukwerk in handen van je doelgroep komt.

2. Opvallen op de beurs

Deelname aan de beurs kan je veel herkenbaarheid opleveren. Dan moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat je opvalt. Geef leuke gadgets weg die jouw doelgroep aanspreken, zorg dat je medewerkers goed getraind zijn en maak je stand opvallend en onderscheidend. Het is slim om kleinere gadgets gratis weg te geven, zoals pennen of sleutelhangers. Vervolgens is het belangrijk om duidelijk te maken dat mensen die contactgegevens achterlaten een waardevolle gadget ontvangen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een powerbank.

3. Aanwezig zijn op social media

Met aanwezig zijn op social media bedoelen we niet dat je een account hebt op Facebook, Twitter, Instagram en bijvoorbeeld LinkedIn. Een account hebben is niet voldoende. Je moet deze actief gebruiken. Post regelmatig leuke updates op Facebook. Start een fotowedstrijd op Instagram. Schrijf eens een waardevol blog op LinkedIn en gebruik Twitter om je blogs te promoten met een linkje naar je blog en / of website. Jouw doelgroep zit ook op de sociale netwerken. Dit is dé plek om jouw prospects te bereiken.

4. Een professionele website

Je website is natuurlijk heel belangrijk. Zorg ervoor dat je website professioneel, responsive en herkenbaar is. Kies voor een sterke huisstijl en voer deze door op iedere webpagina. Maak het niet te druk, maar houd het overzichtelijk en transparant. Het is aan te raden om je call to actions in een contrasterende kleur te publiceren. Je website kan je doelgroep binnenhalen om verder te kijken, maar kan deze ook direct afstoten. Verzorg je website dus goed.

5. Een actief blog

Een actief blog op je website is heel belangrijk in deze tijd. Blogs lenen zich uitstekend om goede aandacht aan SEO te besteden. Daarnaast zijn ze ook ideaal om te delen via social media. Plan je blogs regelmatig in en maak ze minimaal 500 woorden lang. Verdeel ze in minimaal 5 alinea’s met effectieve subtitels waarin je keywords verwerkt. Zo maak je je blogs direct effectief. Kun je je blogs zelf niet schrijven of heb je er geen zin in? Dan is een blogabonnement zeker de moeite waard. Je hebt er zelf geen omkijken naar en je weet toch zeker dat je blogs voor je werken. Eén blog haalt gemiddeld 24 maanden lang extra bezoekers binnen.