Werkbonnen invullen moet altijd goed gebeuren. Maar voordat een buitenwerker zijn taak kan uitvoeren moet hij weten wat hij moet doen. De manager geeft hem een taak. Hierin beschrijft hij er wat er moet gebeuren. Maar weer dáárvoor moet de manager eerst iedereen bellen of er iemand is die deze taak kan uitvoeren. Dit is natuurlijk allemaal ouderwets en het verspilt veel tijd.
Om deze problemen te voorkomen en alles een stuk overzichtelijker te maken voor werkgever en werknemer, bestaat er een werkbon app. Deze app is alles in één: de manager kan zien welke buitenwerker er tijd heeft om een taak uit te voeren. De manager kan er voor de werknemer een taak inplannen. Dit kan via diezelfde app. Alles kan door de manager beschreven worden, hoe gedetailleerd hij het maar wil. Achteraf kan de werknemer alles invullen wat hij heeft uitgevoerd. Dit en nog vele andere dingen worden makkelijk met het gebruik van een werkbon app.
Digitaal planbord
Je hebt de optie om als manager voor elke werknemer een taak in te roosteren. Zo voorkom je dat een werknemer per ongeluk 2 taken tegelijk op zich neemt. Voor beide partijen zorgt het dus voor veel overzicht.
Urenregistratie
Met de werkbon app kan je er ook voor zorgen dat jouw urenregistratie als werknemer foutloos ingevuld kan worden. Dit is online voor de manager te zien. Het is natuurlijk belangrijk dat dit goed gebeurt, het zijn tenslotte de uren waar een buitenwerker voor betaald wordt.
Uitvoering in de app
Als de buitenwerker de werkbon heeft opgehaald kan hij de taak uitvoeren. Later kan hij dus aangeven in hoeveel tijd hij dit gedaan heeft. Het materiaal dat hij heeft gebruikt kan ook in de app worden aangegeven. Om alles te bevestigen worden er foto’s van de uitvoering van de taak bijgevoegd. Voor bevestiging vanuit de klant is er een digitale handtekening nodig.
Wat zijn de voordelen?
- Het bespaart tijd
- Het zorgt voor minder fouten in de registratie
- Het verbetert de communicatie binnen een onderneming
- Je hebt overzicht over de materialen
Bespaar veel tijd
Door allemaal losse werkzaamheden in een app te verwerken kan je snel overal bij en is het een stuk overzichtelijker voor je. Zo hoef je niet alles los via de mail of in rijen met bestanden op te zoeken.
Voorkomt fouten
Los van dat overzicht tijd bespaart, voorkom je met het gebruik van een werkbon app allerlei fouten. Denk bijvoorbeeld aan het invullen van uren bij de verkeerde dag of week. Dit kan voor onbegrip bij de manager zorgen. Fouten binnen een onderneming zijn echt niet meer te tolereren, dus voorkom ze met een werkbon app die voor iedereen te begrijpen is en door iedereen makkelijk te besturen is.
Verbeterde communicatie
De communicatie binnen een bedrijf is normaal gesproken over de telefoon. Doordat buitenwerkers vaak aan het werk zijn kan het soms lastig zijn om ze te bereiken. Door in de app een overzicht te maken van alle taken die moeten worden uitgevoerd, zorg je voor non-verbale communicatie die veel duidelijker is dan via de telefoon. Een werknemer kan altijd terugkijken wat zijn taak is. Door in het digitaal planbord te kijken.
Materialen zijn op?
Als een werknemer een taak heeft uitgevoerd kan het zijn dat hij daar verschillende materialen voor nodig heeft. Om in de app een overzicht van alle materialen te maken, kan je zien wanneer er materialen bijna op zijn en dus bijgekocht moeten worden. Zo zorg je dat de benodigde materialen altijd op de zaak zijn. Zo kunnen alle taken perfect worden uitgevoerd.