Home » Ondernemersnieuws » marketing, pr & reclame » Effectieve corporate branding

Effectieve corporate branding

Marketing is een belangrijk hulpmiddel wanneer je je bedrijf in de markt wil zetten. Het zichtbaar maken van je bedrijf speelt daar een belangrijke rol in. En dat is precies wat coporate branding is. Door een goede zichtbaarheid vergroot je de kans op herkenning. Dat kan gaan van bierviltjes tot neon bewegwijzering of gevelverlichting. Hoe veelzijdiger je bedrijf naar buiten treedt, des te meer mensen je merknaam of logo zien, hoe groter de bekendheid wordt. Corporate branding staat tegenover product branding waarbij producten gepromoot worden bij consumenten.

Api neon is een bedrijf dat zich gedurende de vijfenzestig jaar dat het inmiddels bestaat, uitgegroeid is tot een specialist in zaken als gevel- en lichtreclame, point of sale, een verzamelnaam voor allerlei producten die de verkoop stimuleren en de bijbehorende signs en displays. Het hele traject van coporate branding: ontwikkelen, ontwerpen, uitvoeren, logistiek en plaatsing wordt door Api Neon uitgevoerd. Dat alles in eigen beheer gedaan wordt, is erg prettig.

Een logo is meer dan alleen een merk

Coporate branding is tegenwoordig niet alleen maar je logo op een product of bedrijf plaatsen of producten in een winkel laten begeleiden door middel van winkeldisplays. Er wordt veel meer aan opgehangen dan alleen de naamsbekendheid. Het logo dat gekozen wordt moet natuurlijk het bedrijf vertegenwoordigen, passen bij de uitstraling van het bedrijf, maar wat nog belangrijker is tegenwoordig, is de visie van het bedrijf, de maatschappelijke verantwoordelijkheid die het met zich meedraagt. Sentiment speelt een belangrijke rol in de besluitvorming van mensen. Het logo moet dus het juiste sentiment uitstralen. Mensen moeten zich ermee verbonden kunnen voelen, zich ermee kunnen identificeren. Het vraagt om meer dan alleen het leveren van een goed product en goede service.

Modern sentiment

Op zich is dat natuurlijk wel gevaarlijk. Niets wisselt zo snel als het sentiment. Wat daardoor nog belangrijker wordt is een ontwerp kiezen dat aansluit bij zowel de huidige waarden die leven in de maatschappij als bij een stukje toekomstvisie. Onderwerpen als duurzaamheid, goede arbeidsvoorwaarden bij een buitenlands geproduceerd artikel en een gezond leven spelen daarbij een grote rol. Consumenten willen graag duidelijkheid over het standpunt dat het bedrijf daarin heeft. Transparantie naar de koper heeft in dat geval een positief effect. Dat maakt transparantie tot een prima marketingmiddel.

Corporate branding hoe uitvoeren?

Om dit hele verhaal te verkopen is een goede uitvoering van het ontwerp belangrijk. Gebruikmaken van de modernste technieken laat zien dat je met de toekomst bezig bent. Bij Api Neon heb je daarin de keuze van assemblage, installatie, frees- en lasertechnieken, zeefdruk tot vacuümvormen. Ook 3-D printing is een mogelijkheid. Je hebt profijt van effectieve en  goede visualisatiemogelijkheden. Dat hoeft niet alleen betrekking te hebben op grote reclame-uitingen. Ook kleinere winkeldisplays en points of sale waarmee je je producten ondersteunt in herkenbaarheid vormen een uitdaging voor Api Neo

Herkenning en transparantie met visie op de toekomst, bij Api Neon komen alle vormen van reclame-uitingen samen zodat je met een goede en duidelijke zichtbaarheid je marktpositie kunt innemen.