Home » Ondernemersnieuws » huisvesting » Een vergaderkamer stijlvol inrichten

Een vergaderkamer stijlvol inrichten

Geplaatst in: huisvesting

Onze werkdagen zijn er voor een groot deel mee gevuld: vergaderingen! En of het nu om interne meetings of vergaderingen met andere partijen gaat, je kunt de gesprekken maar beter in stijl voeren. Zo kom je professioneel over op je klanten én voel je je meer op je gemak in de ruimte. En dat is natuurlijk bevorderlijk voor de werkresultaten! Hoe je gaat voor een stijlvolle inrichting ontdek je in dit blog.

De tafel bepaalt de sfeer

Waar kantoren in het verleden uit niets dan basic witte tafels bestonden, mag dat best anders! Zo kun je met dit meubelstuk een stuk sfeer en persoonlijkheid uitstralen. Heel anders dan bij de steriele look! Pak uit en laat iets zien van je bedrijf – vertolkt in de tafel.

De industriële tafel leent zich hier perfect voor: robuust en met een duidelijk karakter. Daarnaast is dit ook nog eens een model dat aansluit op de laatste trends. Wie kiest voor een tafelblad van hout, maakt dat de gasten zich helemaal thuis voelen aan de tafel. Het is immers net als de tafel in een woning! En dat beetje gezelligheid mag best.

Goede opbergruimte mag niet ontbreken

Op de plek waar de bureaus van de werknemers staan, is het waarschijnlijk niets vreemds: opbergruimte. Maar ook in de vergaderkom mag dit niet ontbreken! Zo voorkom je namelijk te allen tijde dat het een rommeltje wordt in de ruimte – wat direct een onprofessionele indruk achterlaat. Ga voor de nette uitstraling in het kantoor!

Opbergruimte in de vergaderzaal is multifunctioneel. Zo kun je er bijvoorbeeld benodigdheden als koffiepads, theezakjes en suiker in bewaren. Of wat dacht je van een vak voor mappen of verslagen die er regelmatig bij gepakt worden tijdens afspraken? Handig als dit al direct in de buurt ligt. Ten slotte vormt opbergruimte een extra mogelijkheid tot het verwerken van een persoonlijk gevoel in de ruimte: plaats hier en daar een plantje of boek in de kast.

Het zit ‘m in de details

Over dat persoonlijke gevoel gesproken: dit kun je ook goed tot uiting brengen door de nodige details toe te voegen aan de vergaderplek. Misschien wel de belangrijkste manier om het kille, saaie gevoel weg te nemen van de plek. Op de tafel, in de kast, in de hoeken van de ruimte, of op planken die aan de muur zijn bevestigd: er zijn een heleboel plekjes te bedenken waar je accessoires kwijt kunt.

Durf hierbij best uit te pakken! Het oog wil immers ook wat. Opvallende planten kunnen bijvoorbeeld heel goed in de vergaderzaal: die zorgen ook meteen voor een frisse look. Wat je er nog meer kwijt kunt? Van bewaarboxen tot een bijzondere tafellamp. En vergeet ook praktische accessoires niet, zoals pennen of notitieboekjes met het design dat bij jouw bedrijf past.

De wachtkamer is ook van belang

Deze laatste tip is met name van belang voor kantoorruimtes waarin voor vergaderingen regelmatig gasten worden ontvangen: grote kans dat zij allereerst even mogen plaatsnemen in de wachtruimte. Maar ook voor de werknemers hoeft de wachtruimte geen onbekende plek te zijn – ideaal om bijvoorbeeld even een telefoontje te plegen.

Daarbij is het uiteraard wel van belang dat deze ruimte een prettige verblijfplaats is. Hoe je daarvoor zorgt? Zet er allereerst comfortabele stoelen neer: zo kan er nog even worden ontspannen voor een belangrijk gesprek. En zorg er ook voor dat er iets te doen is in de ruimte. Zo doet een mooi tijdschrift- of boekenrek wonderen. Dat voorkomt ook meteen een kale look aan de muur!

Vergaderen in stijl: persoonlijkheid mag!

Wie gasten en werknemers in stijl ontvangt in de vergaderruimte, bevordert de werksfeer. Omgeving speelt nu eenmaal een belangrijke rol in ons humeur! En daar kun je natuurlijk maar beter gebruik van maken. Kies voor stijl, gezelligheid en persoonlijkheid.