Home » Ondernemersnieuws » marketing, pr & reclame » Een uniforme uitstraling in je bedrijf

Een uniforme uitstraling in je bedrijf

Geplaatst in: marketing, pr & reclame

In deze periode van snelle acties en goede vindbaarheid, is het van belang dat jouw bedrijf opvalt. Om op een positieve manier op te vallen moet je wel zorgen voor een goede uitstraling van je bedrijf. Uiteraard moeten kleuren en vormen bij je product of dienst aansluiten. Maar een uniforme uitstraling is zeker net zo belangrijk.

Huisstijl van je bedrijf

Als bedrijf moet je worden gezien. In de meeste gevallen is het belangrijk dat klanten en potentiële klanten je bedrijf herkennen. De huisstijl van je bedrijf zorgt daarvoor. Zaken als een logo, visitekaartjes, gevelreclame, bedrijfswagen bestickering, website en advertenties vallen daaronder. Het is positief als je wordt herkend aan je huisstijl. Klanten kunnen op basis daarvan aan potentiële klanten illustreren wat jouw bedrijf is. De reclame uitingen van je bedrijf moeten daarom aansluiten op de huisstijl van je onderneming.

Uniforme uitstraling

Een huisstijl is voor een groot deel belangrijk voor de uitstraling van je bedrijf. Maar dit gaat verder, zaken als bedrijfskleding maar ook werkhouding en het wagenpark zijn ook bepalend. Het is daarom belangrijk dat al deze zaken op elkaar aansluiten zodat je onderneming een uniforme uitstraling heeft. Hiermee ben je herkenbaar voor je doelgroep, op iedere manier waarmee ze met je in contact komen. Door deze uniformiteit straal je professionaliteit uit en het zorgt ervoor dat je een herinnering wordt bij je doelgroep. Als bijvoorbeeld een bedrijfsauto van jou door de straat rijdt, kan iemand dit direct associëren met jouw product of dienst.

Promotieartikelen

Een andere manier om de uitstraling van je bedrijf te verbeteren is de stijl van je promotieartikelen. Bij leveranciers zoals B55.nl kun je terecht voor de meest uiteenlopende promotieartikelen. Zo kun je dus een artikel kiezen dat goed aansluit bij jouw product of dienst. Met de toevoeging van je logo en andere bedrijfsinformatie kun je tijdens beurzen of een open huis, je bedrijf promoten met een uniforme uitstraling.

Relatiegeschenken

Je bestaande klanten zijn waardevol. Om ze aan te zetten tot herhaalaankopen kost meestal veel minder energie, dan het aantrekken van nieuwe klanten. Om je goede klanten daarvoor te waarderen, zijn relatiegeschenken ideaal. Ook hierbij geldt dat èn het geschenk èn de uitstraling bij je bedrijf passen. Door ook hiermee een uniforme uitstraling te creëren zorg je voor meer professionaliteit.

Een uniforme uitstraling van je bedrijf gaat verder dan alleen je logo en je bedrijfswagen. In feite geldt de uniformiteit voor alle zaken waarmee de klant met jouw bedrijf, product of dienst te maken krijgt.