» » » Drie tips voor een internationale content strategie

Drie tips voor een internationale content strategie

Geplaatst in: marketing | 0

Als je een meertalige website hebt is het belangrijk om voor ieder land een goede content strategie te formuleren. Met deze drie tips over internationale content marketing helpen we je op weg.

  1. Stem je content af op je ideale doelgroep
    Met je organisatie richt je je op een specifieke doelgroep. Als het goed is heb je je online presentatie afgestemd op je doelgroep. Je wilt dat jouw doelgroep zich herkent in het design en in de teksten op je website.

    Als je een meertalige website hebt is het heel belangrijk om de doelgroep per land te bepalen. Het is bijna nooit mogelijk om je Nederlandse doelgroep over te nemen voor een nieuw land. Dit komt door cultuurverschillen. De verschillen tussen Nederland en Duitsland zijn groot. In Duitsland is het niet gepast om je doelgroep met “je” te benaderen, terwijl dit in Nederland heel gebruikelijk is.

    Daarom moet je voor ieder land dat je gaat benaderen een specifieke doelgroep vaststellen en de content hierop afstemmen.

  2. Kies voor een lokale SEO strategie
    Voor je Nederlandse organisatie heb je een marketingstrategie geformuleerd. Waarschijnlijk heb je ervoor gekozen om te investeren in diverse digitale marketingkanalen zoals Google Ads, Social Media en Zoekmachine optimalisatie. Als je internationale ambities hebt met je organisatie is het belangrijk om te investeren in lokale SEO.

    Als je een nieuw kantoor opent in Berlijn bijvoorbeeld, wil je je bedrijf op de kaart zetten. Je wilt in contact komen met lokale ondernemers. Daarom is het belangrijk om te investeren in lokale SEO. We raden onze klanten altijd aan om een Google My Business account aan te maken op het adres waar kantoor gehouden wordt.

    Als je gaat investeren in internationale SEO zijn lokale backlinks een must. Zonder backlink uit Duitsland is het praktisch onmogelijk om hoog te scoren in de zoekresultaten van de zoekmachines. Linkbuilden is een ingewikkelde en tijdrovende klus. Om het jezelf makkelijker te maken kun je beginnen bij bestaande (lokale) relaties. Vraag bijvoorbeeld aan je Duitse leverancier of hij naar jouw website wil verwijzen.

    In dit artikel lees je op welke vier manieren je een goed idee aan de man kunt brengen door middel van goede communicatie.

  3. Resultaat komt niet vanzelf
    Goede marketing kost tijd en SEO is niet eenmalig. Met je organisatie heb je bedrijfsdoelstellingen en verwachtingen, ook op het gebied van internationalisering. Je internationale website moet die doelstellingen ondersteunen. Door je ambitie en doelstelling af te kaderen, kun je een budget vaststellen, een tijdpad maken en een marketingplan uitwerken.

 

Deel dit artikel: