Home » Ondernemersnieuws » marketing, pr & reclame » Drie old school marketingtrucs die nog steeds werken

Drie old school marketingtrucs die nog steeds werken

Geplaatst in: marketing, pr & reclame

Tegenwoordig kun je niet meer om de hippe online marketeers heen. Naast het feit dat er al heel veel van zijn, is dit een functie waar tegenwoordig ook nog erg veel vraag naar is. Dit is ook logisch, online heb je een ontzettend groot bereik. Dit bereik is bijna eindeloos te noemen, het kent geen grenzen en openingstijden.

Wat deze nieuwe generatie marketeers helaas wel eens vergeet, is de kracht van de traditionele media. Doordat de focus op Facebook, Instagram, Google, SEO en SEA ligt, worden hele andere platformen vergeten. Zonde en tevens een gemiste kans.

Er zijn nog steeds veel mensen die ook de meer traditionele manieren van ‘reclame’ checken, en de prijzen hiervan zijn de afgelopen jaren ook nog eens gekelderd. Win-win situatie dus! Daarom, drie manieren om old-school jouw doelgroep te bereiken.

1. Post it!

En dan bedoelen we niet online, maar offline. Laat een poster maken en flyers printen. Het klinkt wat ouderwets, maar traditioneel drukwerk werkt echt nog steeds. Dit blijkt uit  wetenschappelijk onderzoek hiernaar.  Of dit nu fysieke flyers zijn die je bij de balie legt of uitklapborden die je langs de weg neerzet, fysiek drukwerk doet het nog altijd goed.

Zeker wanneer je een bord op straat zet of een poster ophangt, zullen voorbijgangers aanslaan op wat ze zien. Ook voor de minder voordehand liggende bedrijfstakken is het toch een meerwaarde. Denk aan een makelaar, een simpel bord dat triggert kan er net voor zorgen dat mensen toch even een kijkje in de etalage gaan nemen.

2. Huis-aan-huis

Fysieke kranten en huis-aan-huis bladen worden wel minder, maar toch zijn ze er nog altijd. Zeker de blaadjes met een kleiner verspreidingsgebied zijn nog altijd gewild. Dit komt mede doordat ze een hoog regionaal karakter hebben en daarmee informeren over zaken die niet in landelijke media naar voren komen.

Daarnaast is adverteren in deze krantjes tegenwoordig niet duur meer. Vergeet niet de kracht van onbewuste media, mensen acteren niet altijd direct op het zien van een advertentie maar ergens in het achterhoofd blijft het wel hangen. Maak van dit effect gebruik, denk ook aan de lange termijn en spread the word!

3. Het visitekaartje

Het fysieke visitekaartje wordt door sommige mensen vervangen door een strak LinkedIn profiel. Helaas, zouden wij hierover willen zeggen. De kracht van een fysiek kaartje bestaat namelijk nog steeds. Dit hoeven niet altijd meer saaie, witte kaartjes te zijn met zwarte tekst.

Nee, maak hem persoonlijk en passend voor jouw bedrijf. Een visitekaartje kan op deze manier van grote invloed zijn op het creëren van het juiste profiel van jou, je bedrijf én je kwaliteiten. Bijna alle mensen nemen een kaartje aan en bewaren hem vervolgens, hiermee weet je zeker dat ze binnenkort in ieder geval nog een keer aan je denken.

Kortom, onderschat de kracht van drukwerk en een poster niet. Dat dit niet duurzaam en verantwoord is? Dat valt tegenwoordig ook nog eens reuze mee. Doordat er al vele duurzame soorten papier en karton zijn -die zelfs gerecycled worden- valt de impact juist reuze mee. En de kosten? Ook daar hoef je het tegenwoordig niet om te laten wanneer je kiest voor een goede én voordelige drukker.

Veel plezier met je drukwerk en je poster maken!