Het begint al met de juiste stickers. Je kunt maar beter goed voorbereid zijn op wat het komende jaar gaat brengen. Er zijn binnen het bedrijf altijd wel klussen te doen die het vorige jaar zijn blijven liggen. Maak je gebruik van een groot magazijn en merk je dat er hier nog veel te verbeteren valt, dan is het misschien een goede tijd om dat eens aan te pakken. Je wilt uitsluiten dat er kostbare fouten worden gemaakt die van invloed zijn op je productie. Want als er ook maar ergens een verkeerde sticker op een doosje met chemisch product of elektronisch component zit, heb je de poppen aan het dansen. Ook zorg je er voor dat je personeel weer eens extra training krijgt. Voorkom tijdens een (onverwachte) audit dat je een negatieve beoordeling krijgt omdat relatief nieuwe medewerkers door tijdgebrek niet goed op de hoogte zijn van procedures en voorschriften die je als bedrijf hebt opgesteld en waar iedereen zich aan moet houden.
Zebra labels
Waarschijnlijk heb je het op grote schaal allemaal prima in orde. In grote lijnen wordt alles tijdens de periodieke vergadering met de manager en afdelingshoofden besproken. Het gaat vooral om de details. Bijvoorbeeld de eerdergenoemde producten dienen goed gelabeld te worden om pijnlijke misverstanden te voorkomen. Stickers die prima blijven plakken en goed beprintbaar zijn. Labels die je op elke afdeling kunt gebruiken, of je ze nou op dozen plakt, rollen of diverse materialen waar je mee werkt. Zebra labels zijn hier uitermate geschikt voor.
Dymo labels
Uit het oog, uit het hart? Dat geldt niet voor goederen die jouw magazijn hebben verlaten en de weg vinden naar je klant, die er met smart op zit te wachten. Ook hij wil weten wat er in de verpakking zit. Met een goede adressticker zoals dymo labels blijft de geprinte opdruk leesbaar en weet je ontvanger waar hij aan toe is. Inderdaad, geprint. Want met de handige label printers print je met een druk op de muisknop de juiste labels voor op de dozen of verzendzak.
Klanten waarderen je oog voor detail
Met een paar kleine maar cruciale aanpassingen stroomlijn je het productieproces meer en meer. Overal waar je tijd kunt winnen merk je dat uiteindelijk in je omzetcijfers en in de klantbeleving. Het is juist die klant die tijdens zijn bezoek aan je bedrijf let op dit soort details en hoe je medewerkers daarmee omgaan. Geef wat dat betreft je personeel het goede voorbeeld. Zij zullen je gedrag kopiëren en je oog voor detail navolgen.