» » » De toegevoegde waarde van een voice-over

De toegevoegde waarde van een voice-over

Geplaatst in: algemeen, promotie & reclame | 0

Wil je een product of dienst dat je aanbiedt eenvoudig en duidelijk uitleggen aan je doelgroep? Kies dan voor video als medium. Steeds meer ondernemers raken overtuigd van de toegevoegde waarde die video biedt. Video is door de klant namelijk gemakkelijk te consumeren en er is geen enkel ander medium waarin je een boodschap zo kernachtig over kunt brengen. Bij een goede video hoort zeker ook een passende en professionele voice-over. Sterker nog; een goede voice-over zal elke video nóg veel meer uitstraling geven.

Professionele voice-over

Steeds meer ondernemers zien het licht en besluiten naast een duidelijke en in de zoekmachines vindbare website ook voor corporate video te kiezen. Ze beschouwen het – terecht- als de ideale tool om hun bedrijfsverhaal te vertellen. Bovendien zien steeds meer ondernemers ook de meerwaarde van een professionele voice-over in. En dat is niet zonder reden. Een goede video met een goede voice-over kost inderdaad geld. Bewezen is echter dat de boodschap die je uit wilt dragen nergens anders zo goed en zo duidelijk naar voren komt als in een video. “Met een professionele voice-over én een goede boodschap plus het gebruik van uiteraard de juiste tone-of-voice is er geen betere manier te bedenken om iets aan (potentiele) klanten duidelijk te maken”, aldus Paul van Efferen. Denk wel goed na over wie je als voice-over inhuurt. Zo is het niet verstandig om voor een serieuze corporate video een bekende komiek als voice-over in te huren

Inlezen en voorbereiden

De man of vrouw achter de voice-over bepaalt zeker ook het succes van de boodschap die je over wit brengen. Is de stem overtuigend, dan zal de klant ook sneller overtuigd raken. Professionele voice-overs zullen elke tekst overtuigend en krachtig brengen simpelweg omdat zij zich altijd goed inlezen en voorbereiden. Een goede voice-over brengt de boodschap nóg meer te leven. Daarbij is het wel van belang dat gewerkt wordt met de best denkbare apparatuur om zo een professionele sound te waarborgen. Een goede voice-over herken je aan de gebruikte apparatuur. Want die is altijd van de beste kwaliteit

Aangeleverd of samen in de studio

De voice-over gaat voor je aan de slag met de door jou aangeleverde teksten en levert die doorgaans ongecomprimeerd en niet gefilterd aan. De teksten kunnen ook met lichte processing geleverd worden. Uiteraard zijn de mannen en vrouwen achter de voice-overs ook bereid naar een uitgekozen studio te komen om daar onder toeziend oog en toehorend oor van jij als opdrachtgever aan de slag te gaan. Wellicht is dat ook wel de beste optie, want zo heb je als opdrachtgever ook meteen het gezicht bij de stem en weet je wie er achter die overtuigende boodschap van je bedrijf schuil gaat.

Zonder dollen; een videoboodschap biedt meerwaarde, een videoboodschap met een professionele voice-over biedt nóg meer toegevoegde waarde. Steeds meer bedrijven kiezen daarom al voor corporate video. Zeker weten dat er nog heel veel bedrijven zullen volgen.

Deel dit artikel: