Home » Ondernemersnieuws » evenementen » De meerwaarde van een gastspreker bij een zakelijk event

De meerwaarde van een gastspreker bij een zakelijk event

Geplaatst in: evenementen

Een zakelijk event organiseren heeft veel voordelen. Zo is dit een goede manier om contacten te leggen met interessante relaties in de zakenwereld. Ook kun je naamsbekendheid genereren, maar er zijn natuurlijk nog veel meer redenen om een zakelijk event te organiseren. Steeds vaker zien we dat de organisatie een gastspreker laat komen bij het event. Maar wat is hiervan precies de reden; oftewel wat is de meerwaarde van een gastspreker? Je leest het in dit artikel.

Volle zalen trekken

Wanneer je als organisatie de juiste gastspreker aankondigt dan kan dit mensen enthousiasmeren om een event te bezoeken. Zorg daarom dat je een passende spreker inhuurt die veel over het onderwerp weet van het event. Vermeld vervolgens deze spreker op al het promotie materiaal. Dit kan zowel online als offline zijn. Wanneer potentiële bezoekers dit aanspreekt zullen zij eerder geneigd zijn het event te bezoeken.

Het publiek betrekken bij het onderwerp

Events kunnen vaak enorm langdradig zijn, des te langer iemand aan het woord is des te saaier het kan worden. Een inspirerende gastspreker kan hier verandering in brengen. Gastsprekers doen meer dan alleen informeren, het doel van menig gastspreker is om het publiek juist te inspireren en aan te zetten tot actie.

Diepgaande informatie over een vakgebied

Uiteraard brengen gastprekers een hoop kennis met zich mee. Ook dit is een meerwaarde. Wanneer je een event organiseert is het verstandig om een programma uit te werken. Welke spreker bespreekt wel onderwerp op welk tijdstip? Bij het uitkiezen van de juiste sprekers is het dus van belang dat de spreker in kwestie diepgaande informatie over een bepaald vakgebied kan delen. Daarnaast is het belangrijk dat de spreker goed is in zijn presentatie. Anders zullen veel bezoekers de informatie niet opslaan.

Wat kost een spreker

De kosten van een spreker worden op een aantal factoren gebaseerd, namelijk: het onderwerp, de ervaring van de spreker, de lengte van de lezing, de bekendheid van de spreker en tenslotte de beschikbaarheid van de spreker. De kosten van verschillende sprekers kunnen erg wisselend zijn, zo heb je zogenaamde pro deo sprekers die gratis spreken. Zij willen graag bekendheid genereren. Een onbekende spreker kost gemiddeld tussen de 1000 en 2000 euro, terwijl een bekende expert al tussen de 4000 en 10.000 euro kan vragen.

Kortom; de meerwaarde van een gastspreker is dat deze volle zalen kan trekken en met zijn of haar kennis het publiek meer kan leren over een bepaald vakgebied. Ook proberen zij het publiek zoveel mogelijk te inspireren.

Deel dit artikel: