Home » Ondernemersnieuws » marketing, pr & reclame » De beste tips voor een pakkende beurspresentatie

De beste tips voor een pakkende beurspresentatie

Geplaatst in: marketing, pr & reclame

Is er binnenkort een beurs waar jij met je onderneming mag staan? Dan is het belangrijk om na te denken over hoe je jouw bedrijf die dag presenteert. Een pakkende beurspresentatie is een must om van een potentiële klant een echte klant te maken. De beste tips voor een overtuigende beurspresentatie? Wij sommen ze hieronder voor je op.

Maak een selectie van producten

Een goede tip om voor een pakkende beurspresentatie te zorgen is kiezen voor een selectie producten. Als je met jouw bedrijf veel verschillende soorten producten verkoopt, wil je deze natuurlijk het liefst allemaal bij de beursbezoekers onder de aandacht brengen. Echter bestaat de kans dat wanneer je dit doet, het een rommeltje wordt. Het is daarom verstandiger om een selectie van producten te maken. Denk bijvoorbeeld aan het uitlichten van 3-5 producten. Zo houd je het overzichtelijk en dit is een stuk aantrekkelijker voor de bezoekers. Bovendien hoef je op deze manier niet talloze verschillende producten te presenteren, maar kun je focussen op slechts een beperkt aantal. 

Presenteer je producten op een mooie wijze

Om indruk te maken op bezoekers van de beurs is het van belang dat je de producten die je verkoopt op een mooie manier presenteert. Hoe mooier de producten erbij liggen, hoe meer indruk dit maakt. Plaats jouw belangrijke producten bijvoorbeeld op een voetstuk of op een tafel of balie, zodat het meteen een eyecatcher is voor bezoekers. Wat ook een goede manier is om jouw producten mooi te presenteren, is met behulp van een stofkap. De presentatie van jouw producten wordt hiermee uniek, omdat de stofkap van luxe plexiglas is gemaakt en er modern uitziet. Bovendien heeft dit als voordeel dat je het product vrijhoudt van stof en vuil. Stofkappen zijn er in standaardformaten, maar het is ook een mogelijkheid om de afmetingen van de stofkap aan te passen aan het product dat je verkoopt.

Trek de aandacht

Om je boodschap goed over te brengen is het belangrijk om de aandacht te trekken met je beursstand. Dit is op verschillende manieren mogelijk. Van het gebruiken van een toffe presentatiewand tot speciale belichting: je hebt hierin mogelijkheden genoeg. Zorg ervoor dat je presentatie echt gezien wordt en probeer dus zo goed mogelijk de aandacht van bezoekers te trekken.

Benoem de voordelen in je presentatie

Om te scoren met jouw beurspresentatie is het van belang dat je de voordelen van je producten goed weet te benoemen. Zorg ervoor dat je deze voorafgaand aan de beurs goed hebt voorbereid. Wat zijn de voordelen van het product dat mensen bij jou kopen? Biedt het gemak, tijdwinst of gezondheidsvoordelen? Dit zijn allemaal positieve eigenschappen van je producten die mensen graag willen weten. Focus hier dus op en vertel bezoekers echt waarom het betreffende product perfect is. Als je de voordelen benadrukt is de kans groter dat potentiële klanten enthousiast worden.

Zorg voor interactie met de bezoekers

Om bezoekers echt enthousiast te maken over wat je te bieden hebt, is het slim om voor interactie te zorgen. Probeer niet een heel standaardverhaal te vertellen, want echt interessant wordt het dan waarschijnlijk niet. Houd de presentatie kort en bondig en benadruk wat de voordelen zijn. Maar tussen je presentatie door is het ook goed om interactie te hebben, zodat het leuk blijft. Een vleugje humor hier en daar en de mogelijkheid tot vragen tussendoor: het zijn allemaal dingen die je kunt doen om de presentatie wat unieker te maken.

Met deze tips kom je al een heel eind als je voor een pakkende beurspresentatie wilt zorgen Houd deze punten dus zeker in gedachten als je de kans krijgt om binnenkort met je bedrijf op een toffe beurs te staan. Bereid jezelf goed voor en probeer er echt het maximale uit te halen. Dan vergroot je de kans dat bezoekers enthousiast worden!