Buitenreclame speelt een grote rol in marketing en communicatie. Je bereikt een breed publiek zodat je je merkbekendheid vergroot en laat zien waar je bedrijf is gevestigd. Zeker als je bedrijf of showroom is gevestigd op een plek met veel passanten, zoals een stadscentrum of aan een drukke verkeersader is je bereik groot. Het is jammer als je daar geen gebruik van maakt door bijvoorbeeld het aanbrengen van led schermen
Optimale zichtbaarheid, dag en nacht
Buitenreclame is altijd actief, op ieder moment van de dag. Je merk en/of bedrijf wordt continu onder de aandacht gebracht van de mensen die zich in de omgeving bevinden, ook op momenten dat andere marketingkanalen zoals televisie en radio niet actief zijn. Met behulp van een videowall kan voortdurend het productaanbod van je bedrijf onder aandacht gebracht worden. Dat kan natuurlijk ook binnen in het bedrijfsgebouw. In een showroom met een groot glasoppervlak kunnen screens ook een prima rol spelen bij de presentatie van je produkt(en). Op deze manier is deze toepassing functioneel voor binnen en buiten en bereik je ook beter je lokale doelgroep. Reclame via led schermen is vooral handig voor lokale bedrijven die hun aanwezigheid willen vergroten om zo klanten aan te trekken uit de directe omgeving.
Visuele impact
De meeste mensen zijn visueel ingesteld. Reclame die is weergegeven op het juiste screen of videowall kan door scherpe en goed doordachte beelden een krachtige visuele impact hebben. Onderzoek wijst uit dat vooral grote en kleurrijke afbeeldingen, pakkende slogans en creatieve ontwerpen een hoge attentiewaarde hebben voor bezoekers en voorbijgangers. Zo onderscheid je je boodschap van de omgeving. Uiteraard zit de kracht van reclame in 2 factoren: herhaling en herkenning. Buitenreclame wordt vaak op dezelfde locatie weergegeven waar vaak sprake is van een redelijk vaste kern van dezelfde bezoekers en/of passanten. Herhaalde blootstelling aan je merk en naam leidt onherroepelijk tot hogere merkherkenning en herinnering. Dit dient bovendien als een versterkende factor voor andere marketingtools. Het kan bijvoorbeeld mensen nieuwsgierig maken om meer informatie op te zoeken via online of andere media. Zo werkt het crossmediaal.
Flexibiliteit
Er kunnen veel aanleidingen zijn om boodschappen aan te passen. Een videowall of led schermen zijn daarvoor bij uitstek geschikt! Heb je een tijdelijke boodschap- of promotie dan kan die prachtig worden weergegeven, om daarna te worden aangepast aan het volgende thema. Zo ben je altijd up-to-date.