Home » Ondernemersnieuws » algemeen » Besparen op kantoorartikelen: 6 tips

Besparen op kantoorartikelen: 6 tips

Geplaatst in: algemeen

Op kantoor kan altijd wel wat bespaard worden. Of je het extra beetje ruimte in het budget nu nodig hebt voor nieuwe marketingmaterialen, of om toch maar eens een assistente aan te nemen; je kunt altijd wel een beetje extra speelruimte gebruiken. We geven je dan ook graag een aantal praktische tips waarmee je direct kunt besparen op je kantoorartikelen!

  1. De printkosten
    Er zijn verschillende manieren om op je printkosten te besparen. Door toners online te bestellen krijg je de mogelijkheid om merken, prijzen en levertijden te vergelijken en vervolgens direct voor de goedkoopste of meest passende optie te gaan. Of wat dacht je van het aanpassen van de standaardinstellingen naar altijd dubbelzijdig en zonder kleuren printen? Dit soort slimme aanpassingen leveren je gegarandeerd besparingen op!
  2. Nieuw meubilair
    Ieder kantoor heeft zo op z’n tijd wel eens nieuwe meubelstukken nodig. Sta je op het punt je kantoor opnieuw in te richten of van wat extra functionaliteiten te voorzien? Ga dan op zoek naar tweedehands items en geef ze een tweede leven. Zeker meubelstukken als een kast of bureau hoeven echt niet nieuw gekocht te worden; tweedehands meubelstukken voldoen de functie net zo goed en leveren je ook nog eens een flinke besparing op.
  3. Herbruikbare artikelen
    Er zijn best een aantal kantoorartikelen die op verschillende manieren hergebruikt kunnen worden om zo wat budget te besparen. Zo kunnen ongebruikte printjes ingezet worden als kladpapier, en kunnen promotiematerialen na een evenement gewoon voor een ander doel gebruikt worden.
  4. LED verlichting
    Het zit ‘m vaak in de kleintjes; en dat zul je bij de verlichting al snel werken. Vervang alle lampen op kantoor maar eens door de duurzame LED lampen. Deze zijn wat duurder in aanschaf maar verbruiken vervolgens wel minder energie en gaan ook nog eens jaren mee. Zo bespaar je mooi weer een paar tientjes op de energierekening
  5. Koop in bulk
    Er zijn altijd wel kantoorartikelen die flink gebruikt en dus regelmatig aangeschaft moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan nietjes of zelfs het wc-papier. Wanneer je dit soort items in bulk aanschaft betaal je een minder hoog totaalbedrag en kun je de komende weken tot maanden zonder zorgen vooruit. Let natuurlijk wel op eventuele houdbaarheidsdata zoals bijvoorbeeld bij de thee.
  6. Investeer in kwaliteit
    Het kan af en toe makkelijk zijn om een goedkoop nietmachine aan te schaffen wanneer je het snel nodig hebt. Maar als dit nietmachine vervolgens na een paar weken alweer kapot gaat, blijf je toch weer met de kosten van een nieuw apparaat zitten. Investeer liever eenmalig in goede kwaliteit zodat je artikelen hebt die maanden tot jaren meegaan.
Deel dit artikel: