Home » Ondernemersnieuws » ICT » 9 handige use cases van de Dynamics365 software

9 handige use cases van de Dynamics365 software

Geplaatst in: ICT

Bij het automatiseren van jouw bedrijf is software onmisbaar. Met het implementeren van nieuwe software kun je veel processen sneller maken of zelfs helemaal schrappen. Een van die software-opties is Dynamics365, dit kan voor vele soorten bedrijven gebruikt worden. Benieuwd wat deze software voor jouw bedrijf kan betekenen? Lees dan verder.

1. Inzichten in het klantenbestand Combineer gemakkelijk klantgegevens uit Dynamics 365, Office 365 en gegevensbronnen van derden. De software helpt gebruikers om bruikbare inzichten op te maken. Inclusief Power BI voor analyses en visualisaties, en kunstmatige intelligentietools om klantgedrag te identificeren en voorspellende scores te bieden.

2. Klantenservice: Dynamics365 heeft omnichannel tools voor klantbetrokkenheid, zelfbediening en klantengroepen en tools voor ondersteunende medewerkers.

3. Buitendienst: Planning van middelen, contractbeheer, voorraadbeheer, inzicht in met internet of things verbonden producten en communicatiemiddelen voor klanten.

4. Financiële bedrijfsvoering: Dynamics365 biedt Financieel beheer met rapportage en analyses. Zo beschikt de software over productietools voor projectbeheer, productieplanning, planning en kostenbeheer en tools voor magazijn- en voorraadbeheer voor supply chain-beheer.

5. Marketing: Dynamics CRM wordt gekoppeld aan Adobe Marketing Cloud om campagnebeheer en gerichte, gepersonaliseerde marketingtools te bieden.

6. Project Service Automation(PSA): projectplanning, resourceplanning, tijd- en kostenbeheer en serviceanalyses.

7. Retail – Gecombineerde retail tools, winkel- en personeelsbeheer, voorraadmanagement en operationele inzichten.

8. Verkoop: Biedt informatie over potentiële klanten, personalisatie en klantbetrokkenheid, verkoopproductiviteit en prestatiecijfers.

9. HRM:  De Human resources cloud services van Dynamics365 kunnen verbonden worden met LinkedIn om alle gebieden van HR te beheren, van het aantrekken, inhuren en onboarden van nieuwe medewerkers tot het beheren van werving programma’s.

Voordelen van Dynamics 365

Het grootste voordeel van Dynamics 365 is de hechte integratie met andere zakelijke toepassingen van Microsoft. Voor bedrijven die sterk afhankelijk zijn van Office 365 en Outlook, of gebruik maken van Azure, biedt Dynamics 365 een gunstigere integratie met zusterproducten dan de meeste CRM-systemen, die afhankelijk zijn van plug-ins van derden. 

Andere voordelen van Dynamics 365 zijn een gemeenschappelijke gebruikersinterface in de hele Microsoft-suite van bedrijfsapplicaties, waardoor training en implementatie eenvoudiger wordt en de efficiëntie toeneemt.

Dynamics365 voor jouw bedrijf

Ben jij geïnteresseerd geraakt door de mooie use cases die in dit artikel zijn genoemd? Neem dan vandaag nog contact op met DWE-ICT. Dit is een zeer ervaren partij op het gebied van Dynamics 365 en andere software van microsoft, zoals Microsoft Azure, PowerBI en Office365. Samen met de slimme oplossingen en toepassingen van DWE-ICT wordt jouw bedrijfsvoering een stukje efficiënter.