Home » Ondernemersnieuws » marketing, pr & reclame » 6 relatiegeschenkentrends voor 2020

6 relatiegeschenkentrends voor 2020

Geplaatst in: marketing, pr & reclame

Een nieuw jaar, nieuwe trends; zo ook op het gebied van relatiegeschenken! Wat heeft het jaar 2020 ons allemaal te bieden? We hebben het voor je uitgezocht.

  1. Gepersonaliseerde powerbank
    Nog steeds ontzettend populair is de draadloze, gepersonaliseerde powerbank van gespecialiseerde aanbieders zoals Matrijs relatiegeschenken. De powerbank is namelijk niet alleen de ultieme technologische gadget voor zowel zakenrelaties als werknemers; maar is ook nog eens perfect te personaliseren. Bedrukt met je bedrijfsnaam en logo zal de powerbank in alle jaren van gebruik gratis reclame maken én je relaties van een opgeladen telefoon voorzien.
  2. De bedrukte pen
    Het is misschien een verrassing, maar ook de bedrukte pen blijft ontzettend trending. Natuurlijk zijn er flink wat ontwikkelingen te zien wanneer het om de soort pen gaat. Zo zijn er biologisch afbreekbare pennen, pennen van duurzame materialen of pennen die aan laptop en/of smartphone gekoppeld kunnen worden. En juist deze ontwikkelingen maken de traditionele pen ook dit jaar weer een ontzettend populair relatiegeschenk.
  3. Draadloze accessoires
    Net als de powerbank zijn ook andere draadloze accessoires dit jaar ontzettend populair. Denk bijvoorbeeld aan een draadloos oplaadstation voor de smartphone of bluetooth oordopjes. De technologische categorie is natuurlijk al jaren populair wanneer het om relatiegeschenken gaat, maar met alle draadloze mogelijkheden stijgt het ook dit jaar weer in populariteit!
  4. Bamboe geschenken
    Bamboe is een van de meest duurzame materialen op de markt op dit moment: en dat zien we terug op het gebied van relatiegeschenken. Juist geschenken van dit soort duurzame materialen zullen ook in 2020 weer ontzettend stijgen in populariteit. Denk hierbij aan producten zoals bekers, textiel, notitieboekjes en eco pennen.
  5. Duurzame geschenken
    Ook in 2020 zullen de duurzame relatiegeschenken weer ontzettend populair zijn: kijk maar eens naar de alsmaar stijgende populariteit van de Dopper Original. Een relatiegeschenk is naast een blijk van waardering natuurlijk een manier om een bepaalde boodschap over te brengen: de boodschap dat jij als onderneming duurzaam en bewust bezig bent. Daarnaast zijn ook deze duurzame geschenken te voorzien van eigen logo en/of tekst.
  6. Een beleving
    Nu dat de materiële behoeften steeds meer uit de samenleving verdwijnen zien we ook een opkomst van belevingen als relatiegeschenken. Een weekend wellness voor twee personen, een uitnodiging voor een speciaal bedrijfsevenement of een andere unieke, bij de organisatie passende beleving is ontzettend populair. Daarnaast zijn juist dit soort geschenken perfect aan te sluiten bij een bepaalde zakelijke doelgroep of specifieke personen.