Home » Ondernemersnieuws » marketing, pr & reclame » 5 tips voor relatiegeschenken

5 tips voor relatiegeschenken

Geplaatst in: marketing, pr & reclame

Het doel van relatiegeschenken is op de eerste plaats het vergroten van je naamsbekendheid. Je wil graag nieuwe klanten binnenhalen om zo je omzet te verhogen. Dat wil natuurlijk iedereen. Daarnaast wil je ook de band met je relaties versterken.

Maar weet jij wat je met het relatiegeschenk wil bereiken? Past het bij jouw merk, bedrijf of organisatie? Niet alleen jij, maar ook de ontvanger moet het geschenk leuk vinden. Om het uitdelen van relatiegeschenken tot een succes te maken, is het ook belangrijk om na te denken over het geefmoment. Uiteraard draait het natuurlijk om het relatiegeschenk zelf. Vind jij het lastig om een keuze te maken voor een effectief relatiegeschenk? In dit artikel geven wij een voorbeeld van vijf relatiegeschenken die het altijd goed doen.

Tip 1

Mokken zijn één van de meest bekende relatiegeschenken. Ontvangers hebben er daadwerkelijk wat aan. Mokken zijn er in verschillende soorten, maten en materialen. Ze kunnen bedrukt worden met een logo of een full colour bedrukking rondom. Gepersonaliseerde mokken zijn unieke relatiegeschenken die in de smaak zullen vallen.

Tip 2

Na een drukke dag op kantoor is het tijd voor wat ontspanning. Je relaties verdienen een moment van rust en plezier om zonder stress en andere klachten te kunnen leven. Help je medewerkers, klanten en relaties hierbij en verras ze met relatiegeschenken waarmee ze kunnen ontspannen. Denk hierbij aan massage-artikelen, hot & cold packs en badeendjes.

Tip 3

USB sticks blijven populaire artikelen. Ondanks dat er tegenwoordig veel informatie opgeslagen wordt in de cloud, worden USB sticks nog steeds veel gebruikt. Ze zijn klein, snel en gemakkelijk in gebruik. Daarnaast bieden ze een grote opslagcapaciteit. Het is handig om altijd een USB stick bij je te hebben. Een USB stick kan eenvoudig meegenomen worden. Er is voor elke branche een geschikte USB stick. USB sticks zijn veelgevraagde relatiegeschenken of give-aways.

Tip 4

Give-aways, ook wel weggevertjes genoemd, zijn goedkope promotieartikelen. Het doel van give-aways is het vergroten van de naamsbekendheid. Ze worden vaak weggegeven tijdens beurzen en andere evenementen. Het zijn kleine artikelen die zeer geschikt zijn om uit te delen. Als je als bedrijf of organisatie kiest voor de juiste give-away, kan dit het gewenste resultaat opleveren. Bekende give-aways zijn o.a. sleutelhangers en aanstekers.

Tip 5

Pennen; een uitvinding in de jaren dertig van de vorige eeuw. Nog steeds zijn pennen een populaire communicatievorm. Ze lijken zo simpel, maar we hebben ze dagelijks nodig. We raken pennen altijd op een mysterieuze wijze kwijt. Een bedrukte pen is een uitermate geschikt relatiegeschenk voor allerlei gelegenheden. Dit betekent dat de inzet van bedrukte pennen een goede keuze is.

Het is belangrijk te kijken naar het relatiegeschenk dat het beste bij jou en je relaties past. Hierdoor worden bedrukte relatiegeschenken voor je relaties herkenbaar en creëer je een succesvolle reclamecampagne. Bedrukte relatiegeschenken kunnen je ook helpen om potentiële klanten aan te trekken. Relatiegeschenken zijn veelzijdige marketinginstrumenten met veel effect, die je helpen om je klantenbestand uit te breiden.