» » » 5 redenen om te kiezen voor promotie met koffiebekers

5 redenen om te kiezen voor promotie met koffiebekers

Geplaatst in: algemeen, duurzaamheid 0

Promotie met koffiebekers is de nieuwe trend in marketingland. Wanneer iemand met een koffiebeker in zijn hand staat, lekker aan het genieten is van de koffie en rustig de tijd neemt om de boodschap op de beker te bekijken, heb jij de tijd om je promotieboodschap in het hoofd van de gebruiker te plaatsen. Maar waarom nou promotie maken door middel van een koffiebeker? De volgende 5 redenen laten je zien waarom dat helemaal geen gek idee is!

 

  1. De exposure is enorm
    De exposure van een koffiebeker is vele male groter dan aan een advertentie, sommige bronnen zeggen zelfs 84 keer zo groot. Een persoon staat gemiddeld 7 seconden met een koffiebeker in z’n handen voordat hij of zij hem weer neerzet. Bij een advertentie is deze exposure maar 5 seconden. Ook is het bereik vele malen groter. Gemiddeld loopt een persoon, wanneer ze bijvoorbeeld door de stad lopen, langs 6 andere personen. Wanneer al deze personen je koffiebeker zien, is je promotie on the go enorm!
  2. Nederland is koffieland
    Op weinig andere plekken in de wereld wordt er zoveel koffie gedronken als in Nederland. Er wordt gemiddeld zo’n 260 liter koffie per jaar gedronken. Dat komt neer op zo’n 2,5 kopje koffie per dag per persoon. Dat heeft aan de ene kant te maken met het klimaat, we drinken koffie om lekker op te warmen. Maar ook door de verkrijgbaarheid op het werk. We hebben in Nederland nou eenmaal goede voorzieningen en gratis koffie op het werk wordt bijna gezien als een primaire arbeidsvoorwaarde. De kwaliteit van koffie op ons werk houdt ons ook erg bezig en steeds meer slechte automatenkoffie wordt ingeruild door kwalitatieve bonenkoffie. Daardoor is de koffiebeker bij uitstek de beste manier om mee te promoten met je bedrijf. Zowel extern als intern!
  3. Kleine oplages
    Koffiebekers zijn bij sommige partijen al vanaf hele kleine oplages te bestellen. Zo hoef je niet te lang tegen dezelfde beker aan te kijken, maar kun je wisselen. Wisselen van boodschap en dus ook van promotie. Je promotie boodschap hou je dan actueel en vernieuwend. Doordat je de koffiebekers in kleine oplages kunt bestellen kun je er ook voor kiezen op verschillende designs voor verschillende promoties te laten bedrukken. Zo kun je direct verschillende doelgroepen tegelijkertijd aanspreken!
  4. Milieuvriendelijke promotie!
    Vandaag de dag is duurzaamheid ontzettend belangrijk. Aangezien de Europese Unie pleit voor een geheel wegwerpplasticverbod in 2021 kun je hier nu alvast je voordeel mee aan doen en overschakelen van plastic bekers naar kartonnen koffiebekers! Deze zijn namelijk herbruikbaar en kunnen worden gerecycled. Dit geldt voor de kartonnen koffiebekers met een PE laag. Dit zijn koffiebekers die volledig circulair zijn als je ze bij het oud papier weggooit!  Er zijn ook koffiebekers met een PLA laag beschikbaar. Deze kunnen worden ingezameld zodat deze in industriële kamers gecomposteerd kunnen worden. Helaas wordt hiermee zowel het karton als de coating vernietigd.
  5. Veel mogelijkheden
    Promotie met koffiebekers kun je op diverse manieren aanpakken. Met alleen een logo communiceer je enkel de bedrijfsnaam. Dat is zonde omdat je zoveel meer mogelijkheden hebt om de beker sprekend te maken voor je toepassing. Dit kan bijvoorbeeld een combinatie zijn van informatie die je op een flyer zet. Ook zijn integrale acties met rebussen en combinaties met diverse bekers mogelijk. Of wat dacht je van interne communicatie, binnen het bedrijf? Wil je jouw collega’s op de hoogte houden van een leuke borrel, personeelsfeestje of uitje? Of wil je een leuke extra aankondigen? Dat kan natuurlijk ook. Kortom, de mogelijkheden zijn eindeloos.

 

Deel dit artikel: