Home » Ondernemersnieuws » Telefonie » 4 voordelen van wholesale inkoop van ICT- en telefoniediensten

4 voordelen van wholesale inkoop van ICT- en telefoniediensten

Geplaatst in: ICT, Telefonie

Als ondernemer vind je de continuïteit van je diensten en bereikbaarheid van groot belang. Je wil jouw klanten verzekeren van een solide connectiviteit die snel en berekenbaar is. Vooral als je zelf ICT-diensten of telefoniediensten aanbiedt. Jij bent zelf ook afhankelijk van de telefonie- en ICT-diensten die je moet inkopen voor je bedrijfsvoering. Dan is het wel zo handig als je alle diensten daaronder vallen op één plek ofwel ‘wholesale’ kunt inkopen.

Overzichtelijke administratie

Administratie is niemand z’n hobby. Vooral bij kleinere bedrijven zijn ondernemers er vaak op aangewezen om die zelf bij te houden. Het inschakelen van een boekhouder of het aannemen van een medewerker voor de administratie is immers niet goedkoop. Dan is het fijn als je administratie zo simpel en overzichtelijk mogelijk blijft. Als je voor al je telefonie en ICT-diensten een aparte factuur krijgt, is dat onhandig. Dit terwijl er aanbieders zijn waarbij je al je telefonie en ICT diensten wholesale kunt inkopen. Een voorbeeld daarvan is Pocos, die via haar eigen netwerk van geselcteerde partners connectiviteitsdiensten, hosted telefonieomgevingen, SIP-trunking, mobiele diensten en datacenterdiensten kan aanbieden als één wholesale dienst.

Eén klantenservice die het hele systeem dekt

Als je gebruikmaakt van de diensten van verschillende aanbieders voor je ICT- en telefonieoplossingen, heb je ook te maken met verschillende klantenservices. Dat maakt het erg onoverzichtelijk wanneer je met storingen, problemen of vragen zit en je snel een oplossing nodig hebt. Veel handiger zou het zijn wanneer je bij één klantenservice terechtkunt die jouw gehele ‘systeem’ dekt en op verschillende fronten voor hulp en oplossingen kan zorgen. Zo vergroot je de kans op een snelle oplossing van je problemen of andere vraagstukken. Dit is zeker ook van belang voor de continuïteit van jouw eigen dienstverlening naar klanten toe.

Eén contract, één einddatum

Een belangrijk voordeel van het verzamelen van al je ICT-diensten en telefoniediensten bij dezelfde aanbieder, is ook dat er sprake is van maar één contract voor al deze services. In plaats van dat je te maken hebt met verschillen contracten met verschillende looptijden bij verschillende aanbieders, heb je dan maar met één einddatum te maken. Mocht je dan uiteindelijk toch voor een andere oplossing willen gaan, dan hoef je zo niet verschillende einddata af te wachten. Anders word je er alsnog een beetje toe gedwongen om allerlei verschillende contracten af te sluiten om de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen.

Compleet afstemmen op eigen behoefte

Wanneer je al je telefonie- en ICT-diensten bij dezelfde leverancier inkoopt, biedt dat ook de maximale ruimte om deze diensten volledig in te richten naar eigen behoefte. Er hoeft immers niet geschakeld te worden tussen verschillende aanbieders met verschillende werkwijzen en beperkingen. Je hoeft maar met één leverancier om de tafel om tot een op maat gemaakt plan voor jou te komen. Vervolgens krijg je als het ware een ‘halffabricaat’ geleverd dat jij je eigen kunt maken en kunt afstemmen op de dienstverlening voor je klanten. Zo houd je zelf de controle.

Er zitten dus veel voordelen aan het wholesale inkopen van ICT-diensten en telefoniediensten. Dat maakt het dus zondermeer het overwegen waard voor bedrijven die een soepele en overzichtelijke dienstverlening willen op deze gebieden.