Een goede secretaresse is goud waard, en dat wordt niet voor niets gezegd. Secretaresses zijn ontzettend belangrijk binnen een onderneming en hun ondersteunende rol zorgt ervoor dat alles iedere dag weer soepeltjes verloopt. Het aannemen van een secretaresse brengt daarnaast nog ontzettend veel meer voordelen met zich mee. Welke voordelen dat onder andere zijn, dat lees je natuurlijk hier!
- Gespecialiseerde taken
Afhankelijk van de skills van de secretaresse kunnen gespecialiseerde taken zoals het bijhouden van je online boekhouding ook binnen het takenpakket vallen. Wanneer je dus op zoek gaat naar een secretaresse kun je vooraf even kijken wat jouw specifieke wensen zijn. Vervolgens zoek je natuurlijk naar een secretaresse die ook deze gespecialiseerde taken uit kan voeren. Hoe meer taken hij of zij uit handen kan nemen, hoe meer tijd en energie jij overhoudt voor je onderneming. - Het secretariaatswerk
De belangrijke rol van de secretaresse betekent dat hij of zij het secretariaatswerk voor rekening neemt. Maar wat is dit nu eigenlijk? Het secretariaatswerk zijn vooral administratieve taken. Zo wordt het werk georganiseerd van alleen de werkgever of juist de hele afdeling, wordt de agenda bijgehouden, worden verslagen getypt en telefoons beantwoord. Dit is het basispakket aan administratieve taken die een secretaresse voor je uit handen kan nemen. - De organisatie
Daarnaast kan een secretaresse ook de organisatie voor je uit handen nemen. Als ondernemer heb je natuurlijk veel te organiseren; van vergaderingen tot congressen. Dit soort organisaties nemen veel tijd en energie in beslag. Door deze taken uit te besteden aan je secretaresse zorg je er weer voor dat jij meer tijd en energie hebt om te netwerken of je te focussen op de kleine sales aspecten binnen zo’n organisatie. Je secretaresse zorgt ervoor dat de juiste zalen of locaties geboekt zijn, de catering verzorgd wordt, de hand-outs geprint worden en ga zo maar door; en jij kunt je focussen op het evenement zelf. - Office management
Ook ondersteunt een secretaresse je op het gebied van office management. Zo worden de aankoop en het beheer van het kantoormateriaal bij je uit handen genomen. Jij hoeft je niet langer druk te maken of er voldoende nietjes aanwezig zijn, en je medewerkers hebben direct een aanspreekpunt wanneer zij naar iets specifieks op zoek zijn. Met een beetje geluk weet jouw secretaresse ook precies hoe de zaken op kantoor werken, en weet hij of zij meteen wat er gedaan moet worden wanneer een printer even niet meer lijkt te werken.