Home » Ondernemersnieuws » marketing, pr & reclame » 4 tips voor meer bekendheid in jouw regio!

4 tips voor meer bekendheid in jouw regio!

Geplaatst in: marketing, pr & reclame

Net begonnen met je bedrijf? Of kan jouw onderneming wel een boost in populariteit gebruiken? Dan kijk je aan tegen de eerste stap van een klantreis: merkbekendheid. Tegenwoordig moet je de massa, zowel online als offline, kunnen aanspreken. Met zoveel mensen en zoveel ondernemingen gaat dit niet altijd even makkelijk. Maak daarom gebruik van je eigen opvallende drukwerk producten. Onderschat nooit de kracht van traditionele communicatie. Lees verder voor 4 cruciale tips om de herkenbaarheid van jouw onderneming te vergroten in jouw gebied.

  1. Flyeren in lokaal gebied
    Wat kan je allemaal kwijt aan informatie op een flyer? De adres van jouw onderneming, de stijl van jouw onderneming, de toegevoegde waarde van jouw onderneming en nog veel meer. Heb jij een lokaal bedrijf? Ga dan ook lokaal flyeren! Gebruik het aantal lokale potentiële klanten voor het aantal flyers dat je nodig hebt. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw flyer niet gelijk de prullenbak wordt ingegooid? Kies er ten eerste voor om gebruik te maken van jouw huisstijl kleuren. Hiermee val je gelijk op. Wil je ook serieus genomen worden? Kies dan voor een papiersoort dat professioneel aanvoelt. Ietwat dikker met niet te veel glans.
  2. Wekelijkse productkortingen
    Zit jouw onderneming al op social media? Maak dan gebruik van Facebook en lokale targeting! Creëer een Facebookcampagne, iets wat niet te veel geld hoeft te kosten, en stem dit af op het gebied waar jouw onderneming actief is. Betreft dit bijvoorbeeld een bakkerij? Laat dan bij potentiële klanten in jouw gebied een Facebookadvertentie zien met een wekelijkse broodactie. Gegarandeerd dat ze morgenochtend bij jou voor de deur staan!
  3. Opvallen bij lokale evenementen
    Dagen zoals koningsdag, Sinterklaas of de wekelijkse marktdag zorgen ervoor dat veel van jouw potentiële klanten in de binnenstad rondlopen. Maak hier slim gebruik van! Ongeacht of jij direct een product kan meegeven of dat je in de dienstverlening zit, gebruik een dropflag of indrukwekkende posters om ze naar binnen te lokken. De meeste ondernemingen gebruiken vlaggen enkel voor hun eigen bedrijfsnaam. Dit zegt niet veel voor een potentiële klant. Kies daarom voor om gelijk een belangrijke UBR te bedrukken. Denk bijvoorbeeld aan openingstijden, ‘niet goed = geld terug’ of ‘30 dagen bedenktijd’.
  4. Uniek tijdelijk interieur
    Klanten in jouw gebied kennen jouw standaard interieur al. Jouw producten staan vaak of altijd op de standaard plekken. Wil je toch een keer de muren of binnenkant wijzigen zonder dat dit te duur of permanent is? Maak dan gebruik van bedrukte peesdoeken! Een peesdoek is een textiel doek die gemakkelijk op te hangen is in jouw winkel of kantoor. Ze kunnen daarnaast makkelijk vervangen worden en zijn ideaal voor tijdelijke acties. Hiermee val je weer even mooi op in jouw winkelstraat!

Tip: bedruk jouw communicatiemiddelen altijd in huisstijl! Kies de standaardkleuren van jouw onderneming, gebruikelijke logo, het vaste lettertype en een vaste lettergrootte. Naast dat dit duidelijker is voor de potentiële klant, staat het ook een stuk professioneler.