Home » Ondernemersnieuws » marketing, pr & reclame » 4 goede redenen om als bedrijf een magazine te maken

4 goede redenen om als bedrijf een magazine te maken

Voor veel bedrijven is het maken van een magazine iets wat niet veel voorkomt. Een regulier magazine maken is nogal hoogdravend, dus er is vaak een speciale gelegenheid voor nodig om overstag te gaan. Wij kunnen wel een paar goede aanleidingen bedenken om een speciaal magazine te laten maken als bedrijf. Laat je dus inspireren en ga een eigen magazine drukken!

Jaarverslag

Moet jij elk jaar een jaarverslag publiceren? Waarom zou je daar niet iets moois van maken om te laten zien dat het goed gaat met het bedrijf? Een jaarverslag in de vorm van een magazine maakt het een stuk aantrekkelijker om door te lezen dan een droog verslag op de website. Een magazine biedt de mogelijkheid om de feiten te combineren met mooie afbeeldingen die een goed beeld geven van waar het bedrijf mee bezig geweest het afgelopen jaar.

Brochure

Wil je echt indruk maken op klanten, maak dan in plaats van een brochure een mooi magazine waarin je je producten of diensten op een zo gunstig en aantrekkelijk mogelijke wijze tentoon kunt spreiden. Dit biedt de ruimte om veel mee informatie aan te bieden dan waar ruimte voor is in een brochure. Hoewel het altijd verstandig is om informatie aan te bieden met oog voor de behoeftes van de klant, geeft een magazine veel meer dan andere media de mogelijkheid om wat meer te ‘zenden’ en de informatie te delen die jij als ondernemer relevant vindt. Een magazine biedt daarnaast natuurlijk ook de mogelijkheid om veel meer mooie afbeeldingen te gebruiken die kunnen helpen om een potentiële klant enthousiast te maken en over de streep te trekken.

Pitch

Moet je als bedrijf een pitch voorbereiden om een klant binnen te halen? De meeste pitches vinden plaats in de vorm van een presentatie waarin je je ideeën uit de doeken doet. Maar momenten vervliegen, en wat blijft er hangen van jouw presentatie? Om ervan verzekerd van te zijn dat jou in volle glorie na te lezen blijft ná je presentatie, kun je je pitch in de vorm van een magazine aanbieden aan de potentiële opdrachtgever. Die kan dan op z’n gemak nog eens nalezen wat je presenteert hebt en wat je te bieden hebt, plus dat je natuurlijk goede sier kunt maken met een mooi magazine dat met zorg in elkaar gezet is.

Intern bedrijfsmagazine

Hoewel wat al te hoogdravend kan zijn om als bedrijf met vaste regelmaat een magazine op de post te doen naar je klanten, is het natuurlijk helemaal niet gek om een intern bedrijfsmagazine te maken als je geen groot bedrijf hebt. Het is dan immers moeilijker voor alle medewerkers om op de hoogte te blijven van het reilen en zeilen van het bedrijf, en daarnaast is het mooie kans voor medewerkers om meer elkaar over elkaar te leren als je iedere keer een paar medewerkers uitlicht in het magazine. Natuurlijk zitten hier werkuren in, dus je moet dan wel een overweging maken hoeveel capaciteit je erop wil zetten en hoe vaak je dan een volledig magazine zou kunnen maken. Elke maand is immers niet per se noodzakelijk.

Er zijn dus verschillende goede redenen te bedenken om als bedrijf een magazine te maken. Doe je dat goed, dan maak je iets wat toevoegt aan de professionele uitstraling van je bedrijf naar klanten en opdrachtgevers toe. Schakel daarvoor wel een professionele vormgever of dtp’er in en mensen die voor goede teksten kunnen zorgen!